Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aggressiv... Redd for hva jeg kan finne på


Gjest Psycho?

Anbefalte innlegg

Gjest Psycho?

Jeg har så utrolig mye sinne inni meg. Mer enn det jeg føler er normalt for en gutt i 20-årene.

Og jeg klarer ikke å få noe utløp for det heller.

Jeg holder stort sett alt som plager meg inne i hodet mitt, men er redd for at bobla sprekker snart...

Jeg tåler ingenting nå for tiden, blir brått forbanna over bagateller og når jeg først har blitt forbanna så blir det stort sett sånn resten av dagen...

Jeg har alltid hatt et eksplosivt temperament, men jeg har kunnet utagere med å kjøre knyttneven i veggen et par ganger, brøle og rasere omgivelsene mine, noe som ikke har vært et problem da jeg ikke hadde noen å ta hensyn til da. Men nå får jeg pes bare jeg viser tegn til sinne, og da blir jeg jo bare enda mer stresset og forbanna. Men jeg biter det liksom i meg og lagrer det sammen med resten av kruttet.

 

Jeg har tidligere gjort ting som jeg angrer på når det har eksplodert for meg, og det som i utgangspunktet kunne være en liten provokasjon fra "offerets" side har ført til en reaksjon fra meg som ikke egner seg på trykk, og som jeg i hvertfall ikke skriver om på et åpent forum.

 

Nå lurer jeg bare på hva faen jeg egentlig skal gjøre. Orker ikke å gå sånn og være redd for meg selv lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn deg en bokse sekk. Bruk en 0.30-1 time på den med hard metallmusikk i bakgrunn. Gjerne syng med

Nja, det kan fungere. Men TS kan ikke forvente at han blir mindre slag-glad.

Jeg har samme problem også. Det er vanskelig å styre seg.

 

 

En boksebag er et godt forslag! Men ikke sett på hard metallmusikk. Dette vil bare gjøre deg sintere!

Nei?

Det er da ikke sikkert. Folk reagerer totalt ulikt på forkjellige typer musikk eller sub-sjangere.

Lenke til kommentar

Om man har problemer med å styre temperamentet sitt, så oppsøk hjelp - begynn med å snakke med fastlegen. Fastlegen har taushetsplikt, så det er bare å fortelle om alt det jævlige man har gjort, sånn at han/hun forstår omfanget av problemet. Ikke hold noe tilbake.

 

Det kan godt være det tar en stund å få den hjelpen du trenger, og i mellomtiden kan kanskje punchingbaggen være en god løsning, men å "ventilere" på noe sånt vil aldri hjelpe deg med å bli kvitt problemet permanent.

Lenke til kommentar

1. Ikke drikk kaffe, hvis du gjør det.

2. Ta deg en snus når du føler deg stressa.

3. Gå/Jogg deg en runde hver dag, eller tren styrke. Når du trener får du tid til å tenke på ting, og treningen vil gi deg en god følelse i kroppen.

4. Slapp av litt på sofaen hver dag og se på serier du liker, komedier kanskje.

5. Prøv å tenk positivt, og hver gang du føler at du blir sint, så stopp med alt du gjør og tell til 10.

6. Hvis du havner i krangel med noen, så gå heller ut av rommet (helst ut i friluft) til du har roet deg, gå gjerne en liten tur rundt kvartalet og tenk over ting. Gjør det selv om du vet at du har rett. Hvis du krangler med samboer etc så bør du kanskje forklare på forhånd at du stikker ut i 5 minutter for å roe deg, og at du ikke har lyst til å være sint.

7. Få deg ett ligg ett par ganger i uka.

 

Har slitt en del med aggresjon selv, ikke like ille som deg. Men disse 7 tingene har hjulpet meg.

 

Men det er ofte vanskelig å styre seg. Du må bare ta deg selv i nakkeskinnet hver eneste gang og tenke med deg selv at du skal forbedre deg til neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg sliter i grunn med det samme, er som regel harmløs, men når det først går for langt har jeg lite kontroll og kan lett gå langt over streken, har ikke funnet noen god løsning på problemet selv, men foreldrene har truet med å ringe psykolog et par ganger (veit ikke helt hva han skal gjøre, men...), kanskje det kan være noe for deg, ellers er det lurt å slappe av så mye som mulig.

Jeg pleier å holde meg langt vekk fra fester hvor jeg veit det kommer til å bli slossing (alkoholen gjør kan at man fortere blir forbanna).

Lenke til kommentar

Har litt av de samme problemene når det kommer til sinne. Det jeg bruker å gjøre når jeg blir skikkelig sint, er å ta meg en snus, fyre opp noe sint musikk å gå en lang tur i raskt tempo. Funker også bra å slå løs på en boksesekk o.l.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Nei det høres ikke bra ut. Mulig dette har noe med å være mann å gjøre, men... Dette sinnet må også ha sin rot et sted, og har begynt med store irritasjoner.

 

Dere sier at sinnet bare kommer, men hva med å sjekke litt ut hvilke tanker som ligger bak sinnet?

Hvis du blir så provosert av andre kan det vel skyldes at du egentlig ikke har lyst til å omgås dem, og mener at du er bedre enn dem? Kan også ha sammenheng med mangel på tålmodighet. Du vil ikke godta at du lever blant feilende mennesker? Errare humanum est - det er menneskelig å feile, og du er heller ikke feilfri.

 

Men det er håp. Moses var en aggressiv mann i sin ungdom, og slo ihjel en egypter. Senere ble han den mildeste mannen på kloden.

Lenke til kommentar
Er det meg du sikter til? :p

Nei, det var heller ment til "Psycho?". Raseriutbrudd av og til på grunn av ting som urettferdighet osv. er jo greit så lenge man ikke skader andre enn seg selv (mener da ved å slå i vegger og andre ikke-levende ting da), men når man rett og slett ikke stoler på seg selv lenger da veit man hva man burde gjøre, altså #1 og #2. :D

 

På boksing så er det jo folk som kan gi deg juling uansett hvor mye du klikker på dem, så da får han sikkert noen sunne negative assosiasjoner til raseriutbrudd mot andre mennesker i tillegg til et utløp for dem.

Lenke til kommentar

Har det på akkuratt samme måten, det hjalp utrolig mye å trene, men siden jeg nå har senebetendelse så går det rett til helvete, minst en gang daglig får eg raseriutrbudd pga smertene. Og den siste måneden har eg knust ting for godt over 10 000, senest tven i dag.

 

Går til psykolog, men han irriterer meg bare. Så da sitter eg bare der og skriker til finner ut at eg ikke gidder mer og velter ett bord eller noe og går.

 

Piller er uaktuelt. Så må bare få ut energien min. Selv vennene mine sier det. Da jeg trente var jeg kjempe rolig og hyggelig. Nå er jeg tilbake der at tiggere irriterer vettet av meg og holder nesten på og slå de ned hver gang eg ser de.

 

Er utrolig skremmende, når jeg blir sur så bare gjør jeg ting. Klarer ikke tenke rasjonelt eller noe. Husker ofte ikke hva jeg har gjort etter jeg har vært sur, og sånt skremmer meg.

 

Er også klar over at mye av grunnen til at jeg blir så fort sur fortiden er at jeg bor med min mor og typen hunnes. Før når det bare var meg og min mor ble eg jo sur, men ikke hver dag. Og hvertfall ikke like mye, da kunne vi krangle også var vi ferdig med det. Nå blander typen seg inn i alt, om eg svarer hun på en måte han anser frekt så klikker han. Og da klikker eg, men kan ikke vise det. For han fyren er over 150 kilo og aktiv, så han er ikke noen fettklump, dessverre. Da blir jo alt bare stablet opp til de få gangene eg er alene hjemme med mamma, og det ender somoftest opp med en stor og lang krangel også politi og glattcelle.

 

Sorry for ustrukturert innleg, skrev ett lengre i sted men det forsvant. Så nå er innlegget sikkert preget av mitt tidligere raseriutbrudd pga det.

Lenke til kommentar

jeg synes forslaget om en boksesekk var en ganske greit. kjøpe en grei boksesekk med litt størrelse og vekt, slik at den ikke slenges i veggen etter første slaget. så er det bare å henge den opp med en kraftig krok hvorenn du har plass. naturligvis også noen boksehansker da.

 

1 time med brutal denging av boksesekken får deg god og sliten.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...