Gjest Insignificant part of the univer Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Er i et parforhold som har vart noen år nå, og er ganske seriøst sånn sett, vi har kjøpt leilighet sammen blant annet. men noe som gnager meg veldig er sex. Vi er veldig forskjellige på dette området, når vi ble sammen var vi begge jomfruer så dette fant vi jo på en måte ut seint. Hun er veldig tilbakeholden når det gjelder sex, hun vil ikke prate om det, prøve nye ting er ikke spes interessant, hun vil ikke gi noen tegn på hvordan hun fungerer sexuellt, hun ligger stort sett helt stille og sier ingenting, og hun tar aldri initiativet. nå høres det nok ille ut, men skal nevnes at hun som person er slik, og at hun ikke fungerer spes bra med nærhet generellt. så jeg tror (og håper) at det ikke er bare pga meg. Jeg er veldig åpen, jeg liker å prate om sex, prøve ting, fortelle hva som er deilig og ikke, og kunne godt hatt sex hver eneste dag flere ganger. Det er veldig viktig for meg at hun har det bra, og jeg bruker mye tid på å fokusere på hennes velbehag framfor mitt eget. Men jeg merker enkelte ganger, som nå, at jeg ikke er helt "fornøyd". jeg føler at noe mangler, og at vi ikke passer sammen sexmessig. jeg er ikke typen til å være utro, så det har aldri vært et alternativ, men jeg merker jeg i hodet har "lyst" til å ha sex med noen andre. Er det noen som har noen gode forslag på hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Personlig hadde jeg slått opp. Men ville jo selvfølgelig prøvd å snakke om dette, evt lage en stor krangel hver gang dere skal ha sex til hun skjerper seg. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Du sier ikke noe om hvorvidt hun er klar over at du vil ha mer, er hun det? Er hun usikker på sin egen kropp, eller er det noe annet du kan jobbe ut ifra? Hvis det ikke finnes håp om at det skal bli bedre, så må du jo bare vurdere hvor viktig sex er for deg og om du vil fortsette videre med henne. Har du prøvd å ta kommandoen og gjøre som du vil, uten å skremme vettet av henne naturligvis? Endret 28. april 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Dette må da kunne løses med kommunikasjon. Fortell henne hvor viktig det er for deg at det fungerer skikkelig? Exen min fikk meg mye tryggere på min egen kropp ettersom hun gav komplimenter osv, det har du helt sikkert gjort selv, men fortsett å bygg opp selvtilliten hennes rundt kroppen hennes. Lenke til kommentar
Gjest Insignificant part of the univer Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hun er veldig usikker på sin egen kropp, og har hatt problemer med spiseforstyrrelser før. Hun er klar over at jeg vil ha mere sex enn henne. Jeg gir henne alltid komplimanger etc, fordi hun er veldig pen. og sex er nok viktig for meg til en viss grad.. men jeg kan ikke se for meg å gå fra henne pga det. Hun betyr mere for meg, men noen seine kvelder så tenker man mere på det, eller noen ganger jeg har behov for nærhet, det er da slike ting blir vanskelige. Når det gjelder å ta kontroll har jeg prøvd det også, det går greit, men er aldri noen slager. 8/10 ganger vil hun ikke det jeg sier (her er det snakk om f.eks å skifte stilling fra misjonær, til f.eks hun oppå). Og sex blir litt vanskelig når jeg ikke får noen tegn på hva hun liker eller ikke.. orgasme er jo seff et bra tegn, men det kommer til slutt hvor jeg da ikke vet HVA hun likte, og hun vil ikke gi noen hint, hun blir bare flau eller tilbakeholden viss jeg nevner det. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Den fra misjonær til oppå kan være fordi hun "føler seg stygg" eller noe i den dur, og ikke vil at du skal se henne. Tro meg, eksen min var sånn. Hvis hun satt oppå meg skjulte hun seg alltid, i starten. Jeg klarte å bygge opp selvtillitten hennes litt etter litt, men det tok nesten et år. Men var verd det, for hun var veldig glad i sex EDIT: I tell you, ta det sakte. Ikke vær mer pågående enn nødvendig. Prøv å ha noen "kosekvelder" der dere bare ligger tett inntil hverandre og koser, tar på hverandre, og... yeah. Ikke hopp på sex med en gang dere er nakne. Start f.eks. med fingring hvis hun er villig til det. Få henne til få orgasme FØR du får det. Det er en viktig regel. Endret 29. april 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei, jeg hadde d akkurat slik for mange år siden og jeg forstår ditt problem. Jeg personlig vil ikke tro at forholdet deres kommer til å fungere i lengden, for hun høres ut som en person d e veldig vanskelig å forandre seksuelt. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hun er veldig usikker på sin egen kropp, og har hatt problemer med spiseforstyrrelser før.Hun er klar over at jeg vil ha mere sex enn henne. Jeg gir henne alltid komplimanger etc, fordi hun er veldig pen. og sex er nok viktig for meg til en viss grad.. men jeg kan ikke se for meg å gå fra henne pga det. Hun betyr mere for meg, men noen seine kvelder så tenker man mere på det, eller noen ganger jeg har behov for nærhet, det er da slike ting blir vanskelige. Når det gjelder å ta kontroll har jeg prøvd det også, det går greit, men er aldri noen slager. 8/10 ganger vil hun ikke det jeg sier (her er det snakk om f.eks å skifte stilling fra misjonær, til f.eks hun oppå). Og sex blir litt vanskelig når jeg ikke får noen tegn på hva hun liker eller ikke.. orgasme er jo seff et bra tegn, men det kommer til slutt hvor jeg da ikke vet HVA hun likte, og hun vil ikke gi noen hint, hun blir bare flau eller tilbakeholden viss jeg nevner det. Bruker du veldig lang tid på forspill? Hvis ikke så burde du starte med det, kåte jenta opp og gi henne orgasmer, slik at det ikke bare er du som for noe ut av sexen. Jeg har vært med en liknende jente, en som så og si aldri tok initiativ til sex, og gjerne ville bare ligge å motta. Ikke den beste sexpartner med andre ord. Måten jeg løste problemet var å starte med forspill hvor jeg slikket, fingret, kledde hun av og alt det der. Men beholdt alle mine klær på. Når hun spurte om ikke jeg skulle kle av meg så svarte jeg bare "nei, vi skal ikke ha sex vi...?" og fortsatte med lekingen. Dette repetertes noen ganger og jenta begynte å kle av meg plagg etter plagg... helt til jeg kun hadde boxeren på. Den skulle ikke av... Fortsatte forspillet helt til jenta var så kåt at hun ikke klarte å holde seg og så og si ba meg om å gå inn i hun. Hun hungret etter sex. Etter den ene omgangen der ble hun litt mer "frigjort" i sengen, og etter å ha kjørt samme rutine noen ganger (ikke etter hverandre seff, variasjon er viktig) var hun en helt annen person i sengen. En annen ting jeg lærte fra denne jenta er at å be dem om å gjøre noe er turn-off. Å si "ri meg" ville fjerne hele lysten, mens det å bare gjøre det naturlig at hun endte opp øverst var helt greit. Så lenge jeg ikke spurte om lov, så kunne jeg nesten ta hun i hvilken som helst posisjon, og gjerne endre underveis. Kanskje hun ikke vil snakke om sex, nevne hva hun liker osv. fordi hun faktisk ikke liker sex slik som deres seksuelle situasjon er akuratt nå. EDIT: Kan legge til en ting, som gjelder for alle kvinner forsåvidt: Ikke si at nå har du lyst på sex. Ha sex for min skyld. Da skaper du en ramme rundt situasjonen at hun er nødt til å gjøre noe hun ikke vil for din skyld. Prøv heller med "jeg vet at du egentlig innerst inne vil ha sex med meg, du bare skjuler det et sted... Vi skal nok få det ut av deg" Haha, kom nettop på en litt sprø jente jeg kjennte som faktisk avskydde betegnelsene "sex", "knulle", "Pule" osv. Så i stedet måtte jeg si ting som "Kom, jeg ser at du lengter etter å lekesloss litt!" Kanskje jenta de lider av det samme syndromet. Endret 29. april 2009 av Touchdown Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Sorry, men funker ikke sex'en så er et forhold temmelig dødt. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Sorry, men funker ikke sex'en så er et forhold temmelig dødt. På ingen måte. Er det noe jeg ikke liker i dagens samfunn, så er det hvordan sexologer og såkalte "eksperter" absolutt skal ha det til at sex er det viktigste med et forhold, og dersom sexen ikke funker er alt dødt. Dette er tull, spør du meg. Jeg vil påstå at det aldri er selve sexen som er saken. Om hun har problemer med å være aktiv i senga, skyldes det så og si alltid problemer som ikke har noe med den å gjøre. Det er som regel bare en ting som fungerer, og det er å snakke. Kommunikasjon er nøkkelen til det gode liv, og derunder det gode sexliv. Jenter tenker mye og ofte. Det er sjelden at det ikke er noe de tenker på. Vi gutter er ofte enkle vesen og tar ofte et nei for et nei om vi spør om noe plager en. Men om jenta ikke får snakket ut om det som ligger henne på hjertet, vil hun bli mer "fraværende" i alle aspekter i livet. Det kommer nok mest til syne i sexen - for der konsentrerer gutten seg. Nei, forholdet er ikke dødt uten sex. Uten kommunikasjon og tillit er det ikke noe forhold... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Nei, forholdet er ikke dødt uten sex. Uten kommunikasjon og tillit er det ikke noe forhold... Jeg gjentar min påstand; uten sex, ingen forhold. Resten, sånt som prating og kos, kommer som nr. 2. Platoniske forhold finnes, men for hvem passer det ? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hmm. alså et forhold er mye mer en bare sex. MEN går det lang tid uten at sexen fungerer vil det skrante på forholdet. for sex er en viktig del , men ikke det viktigste Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg gjentar min påstand; uten sex, ingen forhold. Resten, sånt som prating og kos, kommer som nr. 2. Platoniske forhold finnes, men for hvem passer det ? Du vinner nok ingen diskusjon med å bare gjenta et argument/påstand uten å føre noe mer til Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Jeg gjentar min påstand; uten sex, ingen forhold. Resten, sånt som prating og kos, kommer som nr. 2. Platoniske forhold finnes, men for hvem passer det ? Du vinner nok ingen diskusjon med å bare gjenta et argument/påstand uten å føre noe mer til Muligens, men det å skrive lange innlegg hvor utgangspunktet er basert på at kos og prat er viktigst, blir ikke noe mer riktig påstand for det når sex'en ikke funker. Kanskje i et lesbisk forhold med to strengt religiøse akademikere, så er det riktig, men det er ikke det jeg snakker om. Endret 30. april 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Her er det en ting som duger. Gå ut å sjenk henne full så mister hun alle hemninger å du kan pule i alle mulige retninger og stillinger Endret 30. april 2009 av Anthila Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Her er det en ting som duger. Gå ut å sjenk henne full så mister hun alle hemninger å du kan pule i alle mulige retninger og stillinger LOL, joa det funker kanskje... Men litt kjipt å basere forholdet på å måtte gjøre dama til en alkoholiker! Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Her er det en ting som duger. Gå ut å sjenk henne full så mister hun alle hemninger å du kan pule i alle mulige retninger og stillinger LOL, joa det funker kanskje... Men litt kjipt å basere forholdet på å måtte gjøre dama til en alkoholiker! Trenger jo ikke å gjør dette hver gang. Etter å gjort dette en gang skjønner jo dama at det er ingenting å være redd for og kommer til å slenge seg på rygg litt oftere. Funker jo som faen. Lenke til kommentar
mayday Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Hmm. alså et forhold er mye mer en bare sex. MEN går det lang tid uten at sexen fungerer vil det skrante på forholdet. for sex er en viktig del , men ikke det viktigste Er enig her. Sex er langt fra alt i et forhold, men det at man ikke passer sammen seksuelt vil påvirke forholdet i lengden. For meg har det at dama og jeg ikke har de samme ønskene og behovene når det kommer til sex ført til en rekke krangler og uenigheter som igjen har ført til brudd. Grunnen til at det har gått så galt er at dama har følt at jeg maser og presser henne til sex. Jeg har aldri gjort noe hun ikke vil, men den konstante avvisningen og min voksende frustrasjon fører ofte igjen til diskusjoner som igjen gradvis gjør at dama går lei.. Jeg tror man i forhold der det er uenigheter må forsøke å kompromisere med den andre parten. Hvis man ser at man ligger for langt fra hverandre til at det er mulig å komme til en enighet begge kan leve med, er det ikke noe å satse på i lengden fordi dette vil bare gå ut over begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg