zeltex Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Hei Story: Prøver å sette opp nettverk over Hamachi så vi igjen kan leke oss med StarCraft og Warcraft som i et LAN. Fungerer fint for tre av oss med windows, men når vi skal prøve å få med sistemann på OSX sliter vi litt. Har fått lagt inn både spill og hamachi, meste via terminal. Har grei nok kunnskap om terminalen, men på mac er det temmelig tomt i mitt hode. Når macen kobler til og logger inn i vår kanal på hamachi er resultatet(som sees i windows) en "gul stjerne", som betyr noe ala at han ikke får koblet skikkelig til. Er det noe jeg kan gjøre, skru av eller på i OS X, som gjør at han får en ren tilkobling? (Vi har studentby-nett begge to, så tilkoblingene er så sett like) Det samme gjelder for min server som kjører Ubuntu. Virker som et er samme problem og vet ikke helt hvordan vi kan få fikset dette, men regner med at løsningen er lik. Yellow or so-called unreachable status occurs when Hamachi cannot establsh direct connections between a pair of free Hamachi clients and these clients are set not to use low-speed relays.Eventuelt om dette ikke har noe med hamaci å gjøre, andre ting jeg kan teste? Takker for svar! edit: Endret litt av innholdet, problemet gjelder min server som kjører Ubuntu og. * [#fum] x 5.215.49.51 haakogo * 5.212.205.251 zeltex 192.168.1.10:1038 Deler av 'hamachi list' kjørt fra serveren min, og finner min lokale windowsmaskin uten problem, men ikke Håkon sin mac og andre sine pcer. Endret 29. april 2009 av zeltex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå