Thomas. Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU) Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk 140mm Fan, 8xSATA, SLI Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI, HDMI, Core 216, FARCRY2, 666Mhz, 55nm Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, Norsk Komplett, kun til PC produksjon Dette er spesifikkasjonene. Blir denne pc'en bra? E.vnt hva kunne vært byttet ut? Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du kunne kjøpt et litt bedre skjermkort kanskje, skjermkortet vil vel være litt flaskehals her muligens. Det spørs på skjermen din, men kjører du stor oppløsning kan du kanskje gå for gtx 275 eller 285? Du kunne jo også vurdere en modulær PSU. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Du kunne kjøpt et litt bedre skjermkort kanskje, skjermkortet vil vel være litt flaskehals her muligens. Det spørs på skjermen din, men kjører du stor oppløsning kan du kanskje gå for gtx 275 eller 285? Du kunne jo også vurdere en modulær PSU. Jeg vurderer denne skjermen. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du kunne kjøpt et litt bedre skjermkort kanskje, skjermkortet vil vel være litt flaskehals her muligens. Det spørs på skjermen din, men kjører du stor oppløsning kan du kanskje gå for gtx 275 eller 285? Du kunne jo også vurdere en modulær PSU. Jeg vurderer denne skjermen. Resten av delene dine er veldig gode, jeg ville nok da i hvert fall gått for et gtx 275 om du har tenkt til å bruke denne pcen til gaming. Om du ikke skal det kan det hende gtx 260 er nok, det får noen med litt mer oversikt enn meg uttale seg om tror jeg Lenke til kommentar
Osse Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Riggen er god den, er en god allround rigg uten noen store svakheter, er det imidlertid en gamerigg du skal ha er det ikke bra til den prisen. Derimot skal du drive me videoredigering og mye filkonvertering så er det en topp rigg. Som sagt det handler litt om hva som er bruken. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 NEI NEI NEI NEI, ikke den skjermen!!!!! Skyt meg hvis jeg tar feil, men å kjøpe en skjerm idag som ikke har DVI er da ganske dumt... VGA er ingen signalvei i 2009... Og jeg syns også det er dumt å bruke så lite penger på skjerm. Det er tross alt den flaten du skal se på de neste årene. Lite med penger? Kjøp en eldre C2D-prosessor og et P45-hovedkort og billigere DDR2-ram istedet. Å bruke 1300kr på det viktigste på hele pc-riggen er jo bare galskap. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Huff, nå har du fått newman221 opprørt Ser det er 1980x1020 på den skjermen og jeg ville uansett, minst, ha vurdert et 4890 eller 275/285 til den riggen. Når du først skal ha i7 så synes jeg du bør pøse på med komponenter som ikke gjør skam på denne herlige klumpen av en CPU. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Og jeg står fortsatt på mitt... Ganske dumt å velge en skjerm idag som ikke har DVI, HDMI eller DisplayPort... Å kjøre analoge signaler vil jo ødelegge kvaliteten en god del, og senke helhetsinntrykket. Det er dumt fordi man skulle spare noen usle hundrelapper på skjermen. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Huff, nå har du fått newman221 opprørt Ser det er 1980x1020 på den skjermen og jeg ville uansett, minst, ha vurdert et 4890 eller 275/285 til den riggen. Når du først skal ha i7 så synes jeg du bør pøse på med komponenter som ikke gjør skam på denne herlige klumpen av en CPU. Hva mener du skal byttes ut? Her, finner du deler som jeg kan velge mellom. Jeg skal bruke pc'en til endel gaming. Men driver også med mye annet rart også. Og jeg står fortsatt på mitt... Ganske dumt å velge en skjerm idag som ikke har DVI, HDMI eller DisplayPort... Å kjøre analoge signaler vil jo ødelegge kvaliteten en god del, og senke helhetsinntrykket.Det er dumt fordi man skulle spare noen usle hundrelapper på skjermen. Får vel velge en slik skjerm isteden da Forslag? Endret 29. april 2009 av php_user Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ser jeg muligens forhastet meg noe i mine anbefalinger her. Vel, Gtx260 er jo forsåvidt et greit kort som duger til det meste. Siden du også nevner at spilling ikke nødvendigvis er hovedprioritet så kan det godt være at det greier seg i ditt tilfelle. Alt kommer jo også litt an på budsjettet du evt. forholder deg til. Ser du får et Gtx275 for ca. 230kr mer så det kan du jo alltids vurdere. Det blir også litt feil å anbefale et grusomt monsterkort hvis du f.eks bare spiller AOE3, Battlefield etc. Et alternativ er jo å gå for 260 i første omgang, og heller sette inn et til hvis du får behov for det. I så tilfelle kan det dog være PSU blir noe svak. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Så, oppsettet mitt er bra? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Som sagt, hvis du ikke spiller de mest krevende spillene på full pupp så vil det være tilstrekkelig, ja. Du må nesten vurdere selv hva dine krav ihht. det enkelte er, og samtidig tenke litt frem i tid. Som nevnt før i tråden så vil det ikke være en topp spillmaskin, men dette begrenses hovedsaklig av skjermkort. Tror nok uansett du vil bli fornøyd. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ja jeg synes oppsettet ditt er veldig bra. Du har utstyrt den med en flott prosessor og et veldig bra skjermkort. Det du må tenke på er følgende: Hva skal oppgraderes når dette ikke holder? Jo det blir skjermkortet; altså et til skjermkort. Leverandørkravet er 800W for SLI; dog tror jeg den PSuen drar to GTX2 kort. Prosessoren din er bra nok til å dra to slike skjermkort på full guff og det er bra. da slipper du å kjøpe nye prosessor også når du oppgraderer. Jeg vet ikke hvor du skal kjøpe dette, men hvis GTX275 koster ca 300,-, så bytt til det. GTX275 er et fantastisk bra kort og slår feks HD4890 veldig mye. Ellers så er jeg enig i å kjøpe i7 hvis man har råd. Da slipper en som sagt å kjøpe både skjermkort og prosessor (og kanskje hovedkort) om 18-24 mnd. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg må også si meg enig med newman221. ikke kjøp 22" nå som det er så rimelig med 24, Jeg sitter på samsung syncmaster 2493hm. kjempefornøyd! ga rett rundt 3høvdinger. trenger du ikke høydejustering, usb og høyttalere så koster de rundt 2000. ikke kjøp en skjerm som kun har vga. hør på folka, det er jo dette du skal se på i lang tid framover! minst 24" vær så snill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå