decophly Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Noen som vet om noen teorier rundt konstant og variabler? Slik som Faraday snakket om i episoden - at man har fri vilje. Hva med at det er en blanding? Noen personer vil alltid være de samme; Richard, Widmore, Ben og Desmond, mens personer som gjengen på 815 er variabler. Altså personer som varierer fra hver gang. Dette vil gjøre at hver gang(altså tidslinjen) vil være annerledes fra hverandre fordi variablene gjør forskjellige valg og har forskjellige verdier fra hver gang? Kanskje jeg bare skriver tull, men sitter å venter på at "The Constant" skal bli ferdig å buffre, så må ha noe å tenke på. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Slik jeg har forstått det: Constant - Person som ikke kan endre noe. (mer eller mindre alle sammen) Variable - Person som kan endre noe med fortiden (Desmond (Daniel trodde åpenbart han var en variable)) Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg får gjenta hva jeg har sagt før: jeg blir utrolig skuffet om det viser seg at noen få har fri vilje, mens de andre er deterministiske automata. Det ville vært en kjip, ulogisk og billig forklaring. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Veldig god episode, som lovet av Damon&Carlton selv, som sier at de selv syns dette er sesongens beste episode. Faraday er en herlig karakter, og det er synd at han døde nå. Men det var ikke uventet, jeg hadde nesten regnet med at han måtte bøte med livet denne sesongen. Hadde bare ikke trodd det skulle skje før sesongfinalen. Veldig mange ting som endelig fikk røde tråder i denne episoden. En del ting var ganske åpenbare på forhånd, som f.eks. at det virkelig var Charles Widmore som plantet flyet på havets bunn, og at the others-Ellie virkelig var Faradays mor. Men nå fikk vi en endelig bekreftelse på det. At Daniel er Widmores sønn har jeg ikke vurdert noe særlig tidligere, men begynte å tenke på det tidlig i denne episoden, når det gikk opp for meg at det passet veldig godt (Ellie og Charles er på samme alder, begge var på øya samtidig osv.) Var godt å få dette bekreftet på slutten. Blir spennende å se hva Jack og Kate finner på nå. De vil vel sikkert prøve å få gjort det Daniel hadde tenkt å gjøre, men spørs om det lykkes...Likte forresten veldig godt når han la ut om hvordan den hendelsen ved the Swan førte til så mange store hendelser i ettertid. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Så vidt jeg forstod det er øyen i fortiden, men Jack, Kate og de der er i nåtiden. Alt som skjedde på 70-tallet kommer til å skje igjen, fordi det er fortid for Jack, Kate og de der. De er derimot i nåtiden (sett fra deres synspunkt), og fordi de aldri var der på 70-tallet er de variablene som kan forandre alt. Tenk på det som en film. Om du ser en film og spoler tilbake til halveis vil resten av filmen foreløpe som den gjorde første gang du så det. Om du derimot kunne spole tilbake halveis inn i filmen og sette deg selv inn i den ville du kanskje kunne ha endret noe av det som vil skje der. Enkelt og greit. Greit nok episode, men ikke noe å rope hurra for. Hadde håpet Faraday endelig ville fortelle det han visste om øyen, og likte ikke helt at de tok han tilbake bare for å drepe ham igjen (om han er død, selvsagt. Man vet aldri. Locke var jo død...) Men det er ennå en god del igjen av sesongen, så vi får vel se hva som skjer. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Så vidt jeg forstod det er øyen i fortiden, men Jack, Kate og de der er i nåtiden. Alt som skjedde på 70-tallet kommer til å skje igjen, fordi det er fortid for Jack, Kate og de der. De er derimot i nåtiden (sett fra deres synspunkt), og fordi de aldri var der på 70-tallet er de variablene som kan forandre alt. Tenk på det som en film. Om du ser en film og spoler tilbake til halveis vil resten av filmen foreløpe som den gjorde første gang du så det. Om du derimot kunne spole tilbake halveis inn i filmen og sette deg selv inn i den ville du kanskje kunne ha endret noe av det som vil skje der. Enkelt og greit. Greit nok episode, men ikke noe å rope hurra for. Hadde håpet Faraday endelig ville fortelle det han visste om øyen, og likte ikke helt at de tok han tilbake bare for å drepe ham igjen (om han er død, selvsagt. Man vet aldri. Locke var jo død...) Men det er ennå en god del igjen av sesongen, så vi får vel se hva som skjer. To episoder... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Så vidt jeg forstod det er øyen i fortiden, men Jack, Kate og de der er i nåtiden. Alt som skjedde på 70-tallet kommer til å skje igjen, fordi det er fortid for Jack, Kate og de der. De er derimot i nåtiden (sett fra deres synspunkt), og fordi de aldri var der på 70-tallet er de variablene som kan forandre alt. Tenk på det som en film. Om du ser en film og spoler tilbake til halveis vil resten av filmen foreløpe som den gjorde første gang du så det. Om du derimot kunne spole tilbake halveis inn i filmen og sette deg selv inn i den ville du kanskje kunne ha endret noe av det som vil skje der. Enkelt og greit. Greit nok episode, men ikke noe å rope hurra for. Hadde håpet Faraday endelig ville fortelle det han visste om øyen, og likte ikke helt at de tok han tilbake bare for å drepe ham igjen (om han er død, selvsagt. Man vet aldri. Locke var jo død...) Men det er ennå en god del igjen av sesongen, så vi får vel se hva som skjer. To episoder... Tenker vi sier tre episoder Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) To torsdager til. 3 episoder igjen. 3 timer igjen av sesongen. Minus rundt 20-30 minutter. Endret 2. mai 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Så vidt jeg forstod det er øyen i fortiden, men Jack, Kate og de der er i nåtiden. Alt som skjedde på 70-tallet kommer til å skje igjen, fordi det er fortid for Jack, Kate og de der. De er derimot i nåtiden (sett fra deres synspunkt), og fordi de aldri var der på 70-tallet er de variablene som kan forandre alt. Tenk på det som en film. Om du ser en film og spoler tilbake til halveis vil resten av filmen foreløpe som den gjorde første gang du så det. Om du derimot kunne spole tilbake halveis inn i filmen og sette deg selv inn i den ville du kanskje kunne ha endret noe av det som vil skje der. Enkelt og greit. Det er ikke fortid for Jack, Kate osv, nåtiden deres er på 70-tallet. Miles forklarte det best selv, skjønner ikke at folk fortsatt har problemer med tidsaspektet. Vanlige mennesker reiser gjennom tid i en rett linje, men sawyer etc ble transportert til en tidligere tidsalder og lever da sin nåtid i det vi ser på som fortiden, altså går tidslinjen deres i en slags løkke. Om man kan endre noe i fortiden eller ikke er jo vanskelig å si. Faraday klarte å generere et minne i Desmond, og han er jo nå overbevist om at man kan endre ting, men om det bare er noen som kan endre framtiden eller alle blir litt vanskelig å si. Man har jo også hele greia med bestefarkomplekset, så sånn jeg ser det hadde lost klart seg bedre om de bare hadde gjort det helt klart at ingenting kan endres. Jeg har et lite problem med måten de ga Desmond et minne av Faraday. For oss som ser på virket det "logisk" at med en gang Faraday snakket med Desmond i fortiden ville Desmond få et minne av det i framtiden, og det er det man ser skjer. Problemet er jo at den framtiden vi ser kunne vært på et hvilket som helst punkt i tiden, det er ikke noen grunn til at Desmond skal huske dette akkurat da, for uansett hvordan man vrir og vender på det så skjedde det for 30 år siden. Hvis man da hadde fulgt tiden jevnt framover ville jo Desmond og Daniel ha møttes på stranda, Desmond ville ha husket Faraday, og alt hadde blitt endret. Man kan løse det problemet med å si at man på en måte har to tidslinjer kjørende paralellt. En som på en måte går jevnt hele tiden, slik at når noe endres i fortiden så endres det på det punktet den andre tidslinjen er på i framtia. Det ville bety at tiden kunne gå rett fram, i tillegg til at folk kan lage løkker av sin egen tidslinje og med den påvirke den andre tidslinja. Ser ikke noen annen mulighet egentlig Lenke til kommentar
zonko Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Du har nok rett i det siste der Gebby, det er nok den beste forklaringen på saken rundt Des. Meget god episode det her, flere tråder som ble nøstet opp og vi fikk vite mer om Eloise. Ordet badguy ble nevnt over her, og det passer godt på Eloise om vi ser på hva handlingene hennes fører til. Den dama er sykelig opptatt av at skjebne og "what happened, happened", noe hun også har forsøkt å få inn i hodet på sin sønn. Da hun skjøt Daniel på 70-tallet visste hun at hun kom til å få en sønn, og at han en "måtte" bli sendt tilbake i tid slik at hun kunnne drepe ham. På meg virker det som om hun prioriterer å gjennomføre tiden slik hun har opplevd den, enn å holde sin egen sønn i live. Det Daniel sa, og som Eloise bommet på, var jo variablene og konstantene. Eloise mener alt er konstanter, dvs. at oppgaven er å fullføre sin skjebne. Det var det hun gjorde da hun drepte Daniel, hun fullførte sin egen og hans skjebne. Som Daniel sa, finnes det varialbler - deres skjebne er ikke satt, og de kan hindre at "what happened, happened" ved handlinger som kan bidra til at den kjente framtida ikke vil skje. Sprenges Jughead kan man faktisk oppleve at Lost ikke vil skje i det hele tatt. Å sette et lite minne i Desmonds hode trenger ikke gjøre mye for hva som skjer i framtida, men å endre hele historiens gang - hva vil det føre til? Hva vil Jack og Kate gjøre, ønsker de virkelig å endre hele historiens gang? Det høres forsåvidt enkelt ut å bare detonere en H-bome og da er alt i orden. Jeg ville ikke stått i nærheten da den smalt, det vil neppe Lostisene heller. Endret 2. mai 2009 av zonko Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 The Variable Gratulerer Lost, med en kanonbra episode 100. Og what the, hva skjedde med Lost-logoen i denne episoden. Ser på Lostpedia at det var et Starship Enterprise som kom gjennom O-en, men i den jeg så så gikk Lost-logoen på samme metode bare at den gikk inn til høyre og ikke mot skjermen. Det er jo tross alt episode 100, så noe gjorde de. Daniels flashback Der fikk vi endelig en Daniel Faraday centric episode, og vi starter allerede i ung alder. Han har regulering og våres kjære Ms. Hawking er der. Hun hindrer ham i å bli en pianist og det liker jeg. Endelig en karakter med "Mother issues". Og så nevner han at han er adoptert. Vi vet at Daniel ikke fikk neseblod når øya flyttet på seg på starten av sesongen. Kanskje han ikke ble født på øya? Ben nevner for Widmore at han hadde et forhold utenfor øya. (Noe vi er ganske sikre på er Penny). Men før Widmore var banished fra øya så fikk han og Ellie et barn, Daniel, men kanskje Widmore tok han med vekk og ble fostret av en annen familie. (En familie som het Faraday), etter som han nevner adopsjonen. Men jeg lurer litt på hvorfor Ms. Hawking prøver å få ting til å skje slik de skal skje. Hvis skjebnen lar ting skje, hvorfor trenger hun å blande seg inn? Hun kan bare hendelsene skje, fordi de VIL skje. Eller har hun en tanke om at det finnes tilfeller der ting ikke skjer slik de skal skje, og hun blir, slik som Damon og Carlton beskrev henne, en "time police". Hun er en karakter som er bundet til å følge reglene til universet. Jeg får en viss Angela Petrelli feeling av denne karakteren, men jeg tror ikke det er slik som Angela Petrelli fra Heroes. At hun er en karakter som ser i fremtiden. Jeg tror det er mer om at hun vet all informasjon takket være karakterene hun møtte på 50-tallet og 70-tallet. Derfor sier hun til slutt at hun ikke vet hva som vil skje videre. Fordi hun vet om hendelsene fra tidligere i hennes liv og helt fram til hun sendte Ajira til øya. Hun vet alt dette ved hjelp av hennes erfaringer tidligere i livet på øya. Eller, så ser hun faktisk fremtiden slik Desmond gjorde i sesong 3 og derfor sier hun "God help us all", hvis ikke the Oceanic 6 kommer tilbake til øya. Hun kan "se" hva som ville skje med verden om dette riftet skjedde og de ikke kom tilbake til øya. Og kanskje disse flashene stoppet da Ajira Flight 316 fløy til øya, akkurat som at flashene til Desmond stoppet nede i The Looking Glass. Hva om Eloise faktisk tok journalen fra Daniel etter hans "død" (Ja, jeg vil fremdeles ikke gå inn for at han er død) og lærer mye ut av den. Og på et tidspunkt, så finner hun en lik journal og gir den til Daniel, fordi hun vet at han vil til slutt skrive i den og den vil til slutt havne i Eloises sine hender i 1977 og skape et loop i historien. Jeg skulle gjerne ønsket et flashback fra Daniels tid i Ann Arbor. Vite mer om hva han gjorde i The DHARMA Headquarters. Ville gjerne ha sett Gerald og Karen DeGroot, skaperne av DHARMA, og det hadde vært interessant å lære mer om hva han gjorde der. Moro at vi gikk tilbake til Daniels første flashback. Det med at flyet var nede på bunnen av Sunda-trenchen og vi fikk sett fjeset på caretakeren til Daniel. (Noe som mange lurte på hvem var. Noen trodde det var Libby), men så kommer Widmore og vi kommer tilbake til sykdommen til Daniel. Hvordan han sakte men sikkert mister hukommelsen. Man følte virkelig med han og brilliant skuespill fra Jeremy Davies her. Det eneste jeg kunne klage på var hårlengden mellom denne episoden og Confirmed Dead, men det er kun nitpicking. Denne samtalen var veldig kul, akkurat som samtalen mellom John Locke og Widmore i Tunisia. Så er det denne nye musikken som dukket opp i flashbackene. Veldig magisk Giacchino-øyeblikk med et flott score som du hører igjennom denne samtalen og da Daniel åpner gaven og får boken. LaFleur og nykommerne Sakte men sikkert, etter Namaste har den store løgnen James satte i gang begynt å falle sammen. Noe som skjer med cons, de faller sammen før eller senere. Og vi skjønte det allerede fra da Phil snakket med Jack om hvor LaFleurs hus er. Det passet bra at det var Phil som fant ut av det til slutt. Det var gode Suliet-øyeblikk i episoden. Likte godt at Juliet gav Kate koden, fordi hun visste at alt ville slutte å funke med at Jack, Kate og Hurley kom til The Barracks. Noen kommentarer var artige i episoden. Spesielt vedrørende tidsflytternes tur til 1954. "Fonzie-times?" Og angående Phil. "What am I supposed to say Hugo? My fist slipped?" Og så kalte Sawyer Daniel for H.G. Wells. Den lo jeg ordentlig godt av. Og så er det kult at "The A-team" samles igjen og går igjennom deres neste move. Alltid har det vært noe, og siden dette er episode 100 så går vi tilbake til the old days. Våres gode "beach" blir nevnt. Så forklarer Daniel at de må tilbake til der de tilhører (som jeg regner med er i 2000-årene). Da Jin nevnte Radzinsky i "Namaste" så hoppet jeg opp i setet. At de i det hele tatt skulle vise oss den legendariske Radzinsky var ordentlig stort. I "Namaste" så var han ganske så irriterende, men i episoden etter var han bare morsom. Etterhvert så har jeg bare likt han mer og mer. Og moro i denne episoden hvordan han bare ble helt blodrød i ansiktet sitt av raseri. "Got shot by a physicist!". Flashforwards Det var mange bekreftelser på ulike teorier vi har hatt. Alle de teoriene om at Ellie var Eloise Hawking og Daniels mor og at Charles Widmore var faren til Daniel. Godt at vi fikk bekreftet disse. Den ene helt på starten av episoden og den andre på slutten. Desmonds og Pennys rolle har vært liten i denne sesongen, men det var et fint øyeblikk på slutten der Desmond lover Penny at han aldri skal forlate henne igjen. Sonya Walger og Henry Ian Cusick har så flott kjemi og vil alltid, uansett hva, være det beste kjærlighetsparet på Lost. Ingenting topper deres kjærlighetshistorie fra Live Together Die Alone, Flashes before your Eyes, Catch-22, The Constant og There's No Place Like Home. Det er egentlig ganske så fint at ting løste seg og at det ikke endte opp med Pennys død. (Det var det jeg trodde ville skje i sesong 5 og at det flotteste kjærlighetsforholdet i Lost ville ende i trageide). Men Eloise sier fremdeles at øya ikke er ferdig med han. Kanskje hun møtte han, på øya, i 1977 eller noe sånt. Jeg lurer på hvordan de skal få øya tilbake inn i Des og Pennys liv. Tenk, både Widmore og Eloise var på Marina Medical Center Long Beach. Daniels oppdrag Ordentlig kult hvordan de flettet inn åpningsscenen i denne episoden. Tenk deg det, da vi så introen til sesong 5 så bodde Sawyer par hus bortenfor og holdt Phil fanget. Likte veldig godt at Daniel hadde denne samtalen med Charlotte og det hun sier er det siste hun sier i sitt liv: "I'm not allowed to have chocolate before dinner". Dette er virkelig oppbyggende mot finalen. Spesielt når Daniel sier at energien i The Swan er "30 000 times more powerful". Nå er jeg veldig glad for at de aldri visste hva som var på den andre siden av betongveggen i The Swan. Det eneste vi visste var at det var en kraft og at den var sterk. Det lot mer til fantasien vår. Så klart, så kom Lost: Via Domus som viste det og dette var jo serieskapernes ideer over hva som var bak veggen. Hvorfor viste ikke de den magneten da? Det kunne de lett gjort i "Everybody Hates Hugo", da Sayid og Jack går under The Swan. Jeg likte forøvrig den scenen i Everybody Hates Hugo. De brukte også den setningen i TvNorge-promoen, siden jeg så sesong 2 på TV Norge. "The last time I heard of concrete being poured over everything in this way was Chernobyl." og jeg husker jeg grøsset av det. The Swans energi var veldig skummel og derfor gleder jeg meg sykt til slutten av denne sesongen. Episoden "Jughead" blir bare bedre og bedre. Det er enkelte episoder som får andre episoder i bedre lys slik som Dette er et eksempel og jeg hoppet opp av stolen pga Daniels kommentar: "I'm gonna detonate a hydrogen bomb". Det er bare plain awesome og en pekepinn på ting som kan skje i finalen. Plutselig så kommer jeg på forumer og alle snakker om Daniels død. Jeg trodde ikke at han faktisk døde på slutten der, eller rettere sagt, jeg vil ikke at han skulle dø der. Den musikken som blir spilt av ved Daniels "død" er den samme som spilles av når John Locke blir skutt av Ben i "The Man Behind the Curtain". Og Locke overlevde det. Her har vi Daniel, som blir skutt i ryggen. Er ikke det perfekt, med tanke på at Jack, en fremragende ryggkirurg er rett bak teltene der også. Hvis ikke så håper jeg Richard tar han med til tempelet. Hvordan ellers skal Daniel finne Jughead, detonere den og sørge for at the incident blir unngått. Men jeg forestilte meg at Daniel kom til å dø, men ikke før i finalen. Jeg forestilte meg noe ala Jon Osterman i "Watchmen" der han blir fanget i et kammer og blir oppløst. Hva om Daniel Faraday hadde kommet seg inn i det tidsreisekammeret i The Orchid og blitt fanget der. Men det er umulig for Daniel å hindre the Incident. The Incident > Button-pushing > Flight 815 > Charles sitt søken for øya > Daniel havner på øya > Daniel tidsreiser > Daniel detonerer bombe. MEN hvis the Incident er hindret, så blir det slik. > Bombe detonert > Ingen buttonpushing > Flight 815 lander i Los Angeles> Daniel mister hukommelsen > Daniel kommer IKKE til øya for å detonere bomben. Med andre ord, HVEM detonerte den da til å begynne med. Hvis han hindrer The Incident, så hindrer han ham selv å hindre the Incident. Jeg holder fremdeles på Whatever Happened, Happened. Isåfall, vil Jack og Kate detonere Jughead? Og hva om Jughead faktisk ligger ved The Swan. Richard Alpert. Her virket han veldig menneskelig. Det var nesten så jeg trodde Daniel skulle skyte han midt i hans vakre øyne. Richard virket redd for Daniel også. Og spesielt når han sier "Do I know you?". Han har ikke noen überhukommelse til å huske Daniel Faraday som han snakket med i 1954. Men vi kan da ikke klage, vi vet jo ikke hvor langt liv han har hatt. Hvis han er fra Oldtidens Egypt så har han møtt MANGE mennesker og mange fjes at det er helt klin umulig å holde rede på han. Fri vilje og skjebnen Hindre Flight 815 Selv om dette er noe jeg ikke tror vil skje, så er det sykt å forestille seg det. Forestill dere hvordan livet blir. Kate havner i fengsel, Jack fortsetter å være kirurg og kanskje får et fint liv (eller går den samme veien, mot alkohol), Sun og Jin flykter fra Paik og lever et muligens hemmelig liv i USA, Nikki og Paulo blir rike pga stjålne diamanter, Sayid finner Nadia, Locke kommer tilbake til et tragisk liv i the Box Company, Ana-Lucia kommer tilbake til hennes mor osv. Alt ville blitt forandret. Eller så havner de ikke i LA, fordi de mistet radiokontakt og radiokontakten hadde ingenting med the Swan å gjøre. Med andre ord, de ville krasjet i vannet. Eller, så greier skjebnen å snu på ting slik at Seth Norris ikke overtok for Frank og at Frank fløy Flight 815, havnet i radioproblemer, men greide en vellykket landing på vannet. Vi har tross alt sett at han er en god pilot. Eller så hadde han nok landet på Fiji, fordi de var på vei dit. Jeg er glad fri vilje blir satt mer inn i serien og spesielt fokus på fri vilje og skjebnen i denne episoden. Fate og fri vilje har vært sterke temaer i serien. Helt fra da Charlie skriver inn FATE på bandasjer rundt fingrene hans og helt fram til denne episoden. Synet på fri vilje og skjebnen har gått igjennom mange karakterer. John Locke, Eko, Desmond osv. Og denne sesongen ble tross alt markedsført med "Destiny calls". Og til slutt så må jeg bare si: Mer 2007-action, det er det altfor lite av. Og håper på at Sayid dukker opp igjen i finalen eller noe. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Synes ikke Catch-22 var noe å si veldig bra for når det kom til kjærlighetshistorie mellom Des og Pen. Det var jo bare første møte, ikke noe mer. Den episoden var mer eller mindre for å forstå at Desmond sleit med forpliktelser og det at Desmond ofret seg selv for en større skjebne. Syntes det har vært altfor mye 1974 i denne sesongen, til tross for at det er en god grunn til det. Vil gjerne selv få vite mer om Bram, og få vite hvordan det går med Lapidus(nå som Faraday er død er det bare han og Miles igjen fra Freightern). Tilfeldig at Faraday går rundt med samme type pistol som Sawyer blir skutt med flere tiår senere? Endret 2. mai 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Meget god episode, storfornøyd med at det var faraday, og ikke noen andre som ble drept. Likte egentlig ikke den karakteren så godt. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Er vi sikker på at han er drept da? Velkommen tilbake Acolyt3, husker deg som en Lost-ringrev. Nå som det "bare" er den harde kjerne igjen som ser på. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Nei vi kan vel ikke være _helt_ sikre på det enda, men det meste tyder nok på det. Faraday er vel ikke viktig nok til at ikke kan drepe han uansett, så. Vi får se om vi får noen svar neste uke. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Personlig tror jeg ikke Faraday dør, han er vel ikke viktig nok til å dø akkurat nå. Jeg tror Richard bruker litt mektig pow-wow og Faraday overlever. Men ellers en bra episode. Likte best utbruddet til Radzinsky. Tro om vi får mer av dette når The Swan blir bygget Lenke til kommentar
decophly Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 I følge promoen så kan man tydelig se at Jack er i The Swan. Kanskje den allerede er ferdig? Dharma byggerne har i alle fall ikke samme standard som norske arbeidere! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg har et lite problem med måten de ga Desmond et minne av Faraday. For oss som ser på virket det "logisk" at med en gang Faraday snakket med Desmond i fortiden ville Desmond få et minne av det i framtiden, og det er det man ser skjer. Problemet er jo at den framtiden vi ser kunne vært på et hvilket som helst punkt i tiden, det er ikke noen grunn til at Desmond skal huske dette akkurat da, for uansett hvordan man vrir og vender på det så skjedde det for 30 år siden. Hvis man da hadde fulgt tiden jevnt framover ville jo Desmond og Daniel ha møttes på stranda, Desmond ville ha husket Faraday, og alt hadde blitt endret. Man kan løse det problemet med å si at man på en måte har to tidslinjer kjørende paralellt. En som på en måte går jevnt hele tiden, slik at når noe endres i fortiden så endres det på det punktet den andre tidslinjen er på i framtia. Det ville bety at tiden kunne gå rett fram, i tillegg til at folk kan lage løkker av sin egen tidslinje og med den påvirke den andre tidslinja. Ser ikke noen annen mulighet egentlig Kan si det slikt at Desmond fikk minnet samtidig i sin tidslinje som Faraday ga beskjed i sin. For selv om Faraday var i fortiden så var de to "like langt" i tidslinjen som Lost sin historie følger (når man ser bort fra flashbacks og flash-forward). Derfor kom minnet inn i Desmonds hode på det eksakt samme tidspunkt i linjen som når Faraday sa det. Eneste er at Faradays linje er i en annen tid på det tidspunktet. For å forenkle, om Faraday ikke hadde reist i tid så ville dette tidspunktet han ga beskjed til Desmond vært akkurat det klokkeslettet på den natten som Desmond fikk minnet "satt inn". I hvert fall slik jeg tolker det. Hadde Faraday gitt beskjed tre minutt før, så ville minnet havnet i hodet på Desmond tre minutter før. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ganske sikker på at Faraday er død. De ville ikke ha kjørt noe sånt som at Faraday snakket om at alle kunne dø, de nevner som regel veldig få ganger farer i serien uten at vi får se utfallet. Å så viste vel slutten nesten klart å tydelig de siste åndedragene til Faraday. I tilegg det at han ble drept av sin mor. Ben er noe annet. Han er vel mer spesiell enn Faraday for øya. Ben tilhørte øya på en måte mer enn Faraday så i øya`s øyne er ikke Faraday godkjent nok for å kunne bli reddet. Jeg tviler på at øya healer hvem som helst som blir putta i "The Temple". Håper ikke Miles dør denne sesongen og, håper at han og Lapidus er karakterer som får leve litt. Endret 3. mai 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 To torsdager til. 3 episoder igjen. 3 timer igjen av sesongen. Minus rundt 20-30 minutter. 3 timer minus 50-60 minutter vel. Hver episode varer i ca. 42-44 minutter. Det blir rett i overkant av to timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå