Gå til innhold

Kjøpe tull i USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klær og elektronikk er faktisk billig i Norge, men merkeklær fra USA kan være mye billigere der.

Av snop kan de fordommsfrie prøve seg på "Poppycock", ja det er faktisk produktnavnet.

Ellers er dette noe man kun kjøper en eneste gang:

post-18989-1240956126_thumb.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
for 4 år siden gikk onkelen min inn i flyet med en batung i håndbagasjen, dårlig sjekking?

Jeg gikk engang gjennom sikkerhetssjekken med en peistenner jeg hadde glemt i håndbagasjen. De scannet den 4 ganger og slapp den så gjennom uten noen spørsmål.

Sko med varmesåler (innleggssåler med et lag aluminiumsfolie) ga meg "full service" ved en sikkerhetssjekk i USA.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
for 4 år siden gikk onkelen min inn i flyet med en batung i håndbagasjen, dårlig sjekking?

men han kan jo legge den i bagasjen som skal inn i flyet

Morsan hadde for 1,5 år siden med seg 3 kniver, 3 gafler og en brødkniv med seg i håndbagasjen. Heldigvis sa skulle hun bare mekke mat :whistle:

Lenke til kommentar

Ting som er verdt å kjøpe i USA:

• Merkeklær
  • Elektronikk på tilbud, f.eks. utgående produkter. Veldig enkel og grei måte å kjøpe billig elektronikk på
  • Skittles!
  • Diverse godteri de ikke har i Norge, finner sikkert noe digg
  • Sko, da helst fra merker som ligger i en litt høyere prisklasse enn H&M/Cubus
  • Reiseartikler - kofferter, bagger og ryggsekker fra ordentlige merker, f.eks. Samsonite, Tumi etc.

Kan også være verdt turen til diverse outlet malls, mange av de har kjempegode tilbud på merkeklær. Burberry, Dior, Polo Ralph Lauren, Quiksilver, Billabong, Chanel, Gucci med mer har egne butikker på slike sentere.

Lenke til kommentar
Verdt å merke seg er at det ikke er "tax" på klær og sko.

Eh? De fleste stater har tax på klær og sko - noen har unntak for barnetøy f.eks. dog. Salgstax er dog et statlig anliggende, og vil alltid variere fra stat til stat.

Ja så det en stund etterpå, beklager min feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...