Conseptfoto Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Hei igjen. Jeg har vært ute og "lekt" med Peleng linsa igjen i dag. Vi skal ha en konkurranse på jobb som heter dyr, funker dette? Mvh. Helge Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Kult det. Bare et par ting. 1. skyggene ødelegger. Det er en feit en rett over nesa og mye krøll nede til venstre. 2. Linjen oppe til høyre, ved nesen går fra svart og brutalt over til hvit. Det går ikke. Grattis med linsen, du kommer til å poste bedre. 3. Shutter er for høy. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Helt vanvittig perspektiv! 1. Ser ut som om det er en god del støy/korning i bakgrunnen, er dette intentional? 2. Fokusdybde har selvfølgelig sine begrensninger, bra at du har rimelig fokus på øyne! 3. Jeg savner/ønsker at øynene til hesten skal være lysere, tydeligere. Slik bildet er nå fremstår de mest som sorte hull og det er egentlig en smule creepy. Brukte du noen form for fill? 4. Skarpet bildet noe? Syns det virker littegranne bløtt, savner mer detaljer i pelsen på gampen. Eller er det kanskje linsa som gjør det? 5. Fine farger, men jeg ser banding og compression artifacts, spesielt i himmelen. Regner med at det har å gjøre med post processing og saving med ublid hard jpg compression, men kan også være at du har måttet hente bildet mye opp i post for å få nogenlunde rektig eksponering. Er dette processed fra RAW? Åssen workflow? Så, av nyskjerrighet. Ser objektivet er m42. Du bruker det med adapter på D700'et da I presume. Typen med glass som tillater infinity focus, eller er det typen uten glass? Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 29. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 1. Skyggene ødelegger. Det er en feit en rett over nesa og mye krøll nede til venstre. Ja det stemmer, jeg hadde valget mellom å ta bildet eller ikke å ta det - ser på dette første som et forsøk på vinkel/utsnitt. 2. Linjen oppe til høyre, ved nesen går fra svart og brutalt over til hvit. Det går ikke. Helt enig i dette også, ikke bra - skal gjøre det bedre neste gang. 3. Shutter er for høy. Ble litt stressa Takk for konstruktiv og god tilbakemelding. Mvh. Helge Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 29. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 1. Ser ut som om det er en god del støy/korning i bakgrunnen, er dette intentional? Dette er korrigert, var slurv fra min side. 3. Jeg savner/ønsker at øynene til hesten skal være lysere, tydeligere. Slik bildet er nå fremstår de mest som sorte hull og det er egentlig en smule creepy. Brukte du noen form for fill? Svaret er nei hvis du tenker på fill light, det var vanskelig å få hesten til å samarbeide og bør finne en annen roligere hest og teste med flere bilder. 4. Skarpet bildet noe? Syns det virker littegranne bløtt, savner mer detaljer i pelsen på gampen. Eller er det kanskje linsa som gjør det? Jeg har skarpet bildet litt og lagt ut dette i dette svaret. 5. Fine farger, men jeg ser banding og compression artifacts, spesielt i himmelen. Regner med at det har å gjøre med post processing og saving med ublid hard jpg compression, men kan også være at du har måttet hente bildet mye opp i post for å få nogenlunde rektig eksponering. Er dette processed fra RAW? Åssen workflow? Se kommentar ovenfor, dette er et jpg bilde som er enkelt behandlet i PS4 (Levels, Curves, Hue/Satuations og Unsharp mask) Så, av nyskjerrighet. Ser objektivet er m42. Du bruker det med adapter på D700'et da I presume. Typen med glass som tillater infinity focus, eller er det typen uten glass? Ja, adapter på D700. Her er en link til info om linsen peleng 8mm. Tusen takk for meget god og lærerik tilbakemelding. Revidert bilde ihht. input fra DFN Mvh. Helge Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Hepp Revidert versjon er bedre, men nå ser det litt overskarpet ut, tune ørlite ned kanskje. Himmelen er langt bedre! Imidlertid... 1. Hva har skjedd med området rundt øyet til gampen i revidert versjon? Det har gått fra å ha detaljer til å bli helt smooth, nesten om om du har lagt på gaussian blur selektivt. Dette ser rett og slett unaturlig ut. 2. Både i original versjon og revidert versjon....la ikke merke til før nå, men hva ¤#¤£$£@€ er det mellom øra på ptroooo'n? Ser det også i litt mindre grad i manen. Beklager at jeg er så kritisk! Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 29. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Hei igjen DFN, jeg må vel bare inrømme at det er mine manglende PS kunnskaper som kommer frem her . Det er også helt ok at du er kritisk, det liker jeg - det er slik jeg blir bedre. Takk igjen, hilsen Helge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå