Victorino Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har to bærbare pc'er som brukes flittig, men tenkte å skaffe en stasjonær pc som kan brukes til lagring og som multimediasenter. Tanken er at stasjonær pc skal stå i et annet rom, og derfor skal de bærbare pc'ene kobles til tråløst til den. Ideen er at stasjonær pc skal brukes innimellom til f.eks spill og prossesser som krever litt ytelse, samt lagring og til å spille av musikk når vi f.eks har vorspiel. Hvilke løsninger finnes egentlig? Finnes det trådløs kobling fra stasjonær til f.eks tv og stereoanlegg? Noen nevnte at det er server jeg må se etter, stemmer det? alle innspill mottaes med stor takk! Mvh Victorino Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 å koble seg opp til stasjonær med bærbar er litt kronglete, hvis mulig i det hele tatt, jeg har aldri prøvd faktisk. men det letteste ville være å ha trådløst nett på den stasjonærer og simpelten ha et aksesspunkt som alle kobler seg til, også går trafikken bare via det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Som forklart ovenfor, har du et trådløst AP et sted kan du fint få tilgang til den stasjonære PC'en din via LAN. Har satt opp et lignende system hjemme, kobler laptopen til anlegget i stua, som spiller av musikk jeg har lagra på den stasjonære. All trafikk går mellom denne, både internett- og LANaktiviteter. Å koble to (eller flere) PC'er direkte til hverandre, som om du skulle ha benytta kryssa kabel, er jeg i tvil om i det hele tatt går an. Har ihvertfall aldri prøvd. Lenke til kommentar
Victorino Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) kool, så da trenger jeg bare å kjøpe noe som kan fungere som AP altså? er det det samme som en router? Endret 29. april 2009 av Victorino Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 kool, så da trenger jeg bare å kjøpe noe som kan fungere som AP altså? er det det samme som en router? En trådløs router vil fungere som du ønsker ja. Jeg satte opp domene hjemme også, men dette er strengt tatt overkill. Workgroups fungerer utmerket nok dersom du i hovedsak ønsker å ha data lagret på ett sted, men ha tilgang til den fra flere klienter. Lenke til kommentar
slimjim1 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 kool, så da trenger jeg bare å kjøpe noe som kan fungere som AP altså? er det det samme som en router? En trådløs router vil fungere som du ønsker ja. Jeg satte opp domene hjemme også, men dette er strengt tatt overkill. Workgroups fungerer utmerket nok dersom du i hovedsak ønsker å ha data lagret på ett sted, men ha tilgang til den fra flere klienter. Noen som vet om en fin guide til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå