Babbo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei folkens! Jeg er en gutt på 16 år, som er veldig sosialt aktiv. Er veldig fornøyd med mitt liv da! Men det er et problem jeg har, som er å få store humørsvigninger; Noen dager er jeg på topp og føler meg bra, er lykkelig rett og slett, mens andre dager er jeg helt nede, triste tanker og blir lett sur. Jeg tror ikke det er veldig normalt, for jeg har en stor grad av det og folk sier jeg har det. Det varierer fra dag til dag, ikke over timer. Jeg mener dette er usunt og ikke bra for omdømmet mitt (som jeg tenker på meg selv). Hva kan gjøres?! Jeg trenger hjelp. Har vert deppa i en gooood stund men det hjalp foreldra mine meg gjennom. :-D Takk for forhånd, Sindre. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Prat med en psykolog du. Lenke til kommentar
Babbo Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 En sånnen kan jo ikke hjelpe i mot mitt problem, det er ikke krise eller noe. Uansett er mamma som en psykolog. Jeg trenger bare enkle tips til en enklere dag, f.eks vet jeg at mat på de rette tidene hjelper på humøret.. Men det gjør jeg allerede. Lenke til kommentar
Babbo Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Huh.. kanskje. Men jeg tror ikke det, er ikke så unormal og snakker ikke SÅ mye. Det er bare humørsvigningene jeg spør om. Endret 29. april 2009 av Babbo Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hvis du har en PC som står å dundrer og går på rommet ditt om natta kan det resultere i dårlig søvn = gretten Eller annet bråk på rommet mens du sover. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Fikk selv diagnosen bipolar lidelse og har hatt mye hjelp med bruk av lithium. Det er den eldste medisinen de har mot psykiske lidelser og så og si ingen bivirkninger. Før kunne jeg føle meg så langt nede at jeg nesten ble sengeliggende og så i løpet av en dag eller mindre kunne jeg komme så "høyt opp" at jeg ble helt forvirret. Mange kommenterte mine humørsvingniger også og at jeg hele tiden forandret meg. Men for å finne ut av dette må du kontakte fastlege først og fremst og så gå gjennom noen tester osv. for å finne ut om humørsvingingene er sykelige eller bare humørsvininger. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Flere grep du kan gjøre. Nummer 1, sørg å få nok søvn og et noenlunde regelmessig søvnmønster. Det er viktig. Nummer 2, sørg for at du får i deg det du trenger av næring. Nok jern, vitaminer og begrenset med sukker. Også et rimelig regelmessig spisetidsmønster. Ellers kan det hjelpe, f.eks en dag når alt går til helvete, å sette seg ned å prate med noen om de tunge tankene som da tynger deg. Disse vil da ikke bli så tunge neste gang du har en dårlig dag. Det å prate med andre, kommunikasjon generelt er kraftig undervurdert både når det gjelder både lette og tunge psykiske problemer eller tankemønster. Lenke til kommentar
Gjest Guest_theahen_* Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hvis du sover dårlig, ta en halv sovetablett rett før du legger deg. Det hjelper. Litt feng-shui tips. Mørke vegger og mørkt sengetrekk gjør at du sover dårligere og mister energi. Lyse sengertrekk og vegger gir mer energi. Å ha det ryddig rundt seg er også viktig. Trening hjelper på humøret. Og gjør minst en positiv ting for deg selv hver dag, som du blir glad av Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ved trening i hverdagen: minst 8 timer, helst 9. Normalt liv: absolut minimum 7 timer. Disse tallene varierer fra ekspert til ekspert, men rundt en 7-8 timer er ganske bankers. Hjernen bruker søvnen til å rydde opp i hjernen, og er helt avhenig av den. Når den ikke får nok søvn, vil den kompensere for det ved andre virkemidler, iform av feks en hormonstyring som ikke henger på greip. Hjernen vil og slite med å oppfatte og sette i system all info som kommer inn. Det er og grunnen til at du blir irritert. Å være irritert er en ting, men for å ha skikkelig innvirkning på humøret må hjernen ha blitt utsatt for en form press, altså å annalysere information istedenfor å rydde. Akkurat som det ikke hjelper noe særlig å¨sove på flyet, eller med musikk, fordi det er alt for mye støy. Prøv å få skikkelig søvn gjevnlig, og ikke 16 timer en dag, og 2 timer en annen dag. Lenke til kommentar
Babbo Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Ja, okei. Takk skal dere alle ha! Jeg skal prøve meg på litt mer søvn, og dekke til vinduene skikkelig. Kanskje legge meg tidligere. Jeg hadde ei dame på gang for litt siden og da var det mye meldinger langt ut på kvelden skjønner dere. Men takk! Visste jeg kunne stole på dere gutta. :!: (Hvis dere trenger hjelp med seksualitet henger jeg i den kategorien. ;-)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå