CombatPsycho Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Fikk et slikt ark med informasjon om sikkerhetsklareringen(ikke den personopplysningsblanketten) nå før FOS og lurer egentlig bare på om dette er noe jeg skal gjøre etter selve opptaket? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 I skrivet om FOS 09 som jeg har fått står det at man må ha med seg et armbåndsur av rimelig type. Er det bare fordi vi ikke får ha med mobil i felten (slik jeg har skjønt)? Er det noen som har anbefalinger til en rimelig klokke jeg kan kjøpe? Bør jeg gå for en digital eller analog modell? Det er fordi tid er veldig, veldig viktig i forsvaret. Du bør til enhver tid vite hva klokken er, i større grad enn de fleste (i alle fall jeg) er vant med fra før. Det går stort sett fortere å lese av en digital modell, så jeg anbefaler en slik. Helst en av god kvalitet, for eksempel casio g-shock som er nevnt. Fikk et slikt ark med informasjon om sikkerhetsklareringen(ikke den personopplysningsblanketten) nå før FOS og lurer egentlig bare på om dette er noe jeg skal gjøre etter selve opptaket? Er ikke meningen at du skal fylle ut personopplysningsblanketten på forhånd? Hvis ikke, ville de vel ikke sendt den til deg før opptak. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Den har jo blitt sendt til de før jeg fikk dette skriveriet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Sendt til de? Hvem er de? Står det ikke i noen av brevene hva du skal gjøre? Hva de andre har gjort er da ikke relevant, du skal gjøre det du får beskjed om å gjøre, og det har du vel fått et skriv om? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 står på arket at utfyllingen skal bli foretatt på opptaket. Altså når du møter opp. står i bunnen av arket! Det er bare så du kan innhente de nødvendige opplysninger og diverse du måtte trenge... Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Takk for svaret, lexmyr og Herr Brun Jeg skal dra på en klokkebutikk etter jobb og sjekke ut Casio G-Shock. Ellers, er det noe mer jeg bør kjøpe inn eller ta med meg eller ta med meg, forutenom det som står på listen? Hvor mye skifteklær er nødvendig? Jeg har handlet inn sokker og boksere, just in case. Man får aldri for mye av det uansett Angående personopplysningsblanketten; vil en steonkel godkjennes som sivil referanse? Jeg mener å huske at det var kun foreldre og søsken som ble ansett som "nærstående", men jeg er usikker på akkurat det punktet siden det ikke står noe om det i papirene mine. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er jeg ikke sikker på, men supertriks her vil være å ta kontakt med en tidligere/nåværende trener eller idrettsleder, hvis du har drevet med organisert idrett. Eventuelt en lærer som kjenner deg godt. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hmmm... Jeg driver stort sett og løfter vekter for meg selv, men en gang i tiden trente jeg Tae Kwon-Do i et år og designet logoen til klubben. Treneren kjenner jeg egentlig godt, men jeg har jo ikke hatt noen sosial omgang med han på lenge, forutenom et par helger siden da jeg var full og han sto bak pubdisken Vil gymlærer fungere? Jeg har økt standpunktkarakteren min i faget fra 3 til 5 dette året, så det bør være bra, men samtidig har vi jo bare hatt to timer gym i uka, så det er jo en fare for at gymlæreren ikke kjenner meg godt nok Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Bare foreldre/ste- far eller mor og søsken eller stesøsken som betegnes som nærstående ja. Hva er nærstående personer?Nærstående personer er ektefelle, partner, samboer (herunder tidligere ektefelle, partner eller samboer de siste tre år), forelder til felles barn, barn (herunder ste-, adoptiv- eller fosterbarn), foreldre (herunder ste-, adoptiv- eller fosterforeldre) og søsken (herunder ste-, adoptiv-, foster- eller halvsøsken). Se personellforskriftens §1-2 punkt 5. "Sakset" fra: https://www.nsm.stat.no/Arbeidsomrader/Pers...onellsikkerhet/ Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) . Endret 3. august 2011 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 For å se lyst på det så har du jo nå et år på deg til å trene på 3000 metern', og alle de andre øvelsene. Dermed slipper du jo også skuffelsen av å kanskje ha blitt sendt hjem etter 5 dager. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Tåpelig spørsmål kanskje, men hvor mange par sokker, t-skjorter, håndduker o.l bør man ta med? Det står at man bør ta med misnt mulig, men samtidig skal man forhåpentligvis være der i 20 dager. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Tar med meg 2 badehåndduker og 1 liten håndduk (sånn som en bruker å ha på doen) jeg. En er jo ren når en tørker av seg etter å ha dusjet, så litt gjennbruk er jo ikke noe farlig. Pakker også ned 4 tshirts og 6 par sokker. Man får jo uniform om en går videre etter den første uka (blir aspirant), Fredag den 26. altså. Og såvidt jeg har forstått så er det bare den som skal brukes etter det. Regner også at en da får utdelt forsvarets tshirts, sokker og boksere. For å være på den litt sikre siden pakket jeg også ned 6 boksere Lenke til kommentar
Mymin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Da var jeg endelig hjemme etter noen slitsomme uker på FOS og med plass med meg hjem Juhui ! Gleder meg sinnsykt til å starte utdanningen nå! Lenke til kommentar
Mymin Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvilken linje? Kom inn i PBN Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Grattis. Selv røk jeg ut... igjen! Har forøvrig vurdert tipset ditt Herrbrun, men for meg blir noe slikt egentlig bare en jobb på linje med hvasomhelst annet. En fulltidsjobb jeg maks ville hatt 3 år. Da 3 årene vil jeg heller bruke på å skaffe meg en utdanning, om jeg aldri kommer inn på BS. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Trekte meg tilbake noen dager før jeg også. Ser ikke for meg at jeg passer til dette yrket i det hele tatt. Ble dessverre fristet for mye av de militærfolka som kom til skolen og viftet med seddlene rett foran nesa på oss alle. Skal ta et forsøk på den andre veien som pilot istedet, men da må jeg stå på dette året! Var utrolig motivert for befalskolen, og trenet derfor veldig hardt for å greie det, men selv om det ikke ble noe av det, skal jeg fortsette med treningen jeg drev med. Befalskolen greide idet minste å få meg til å trene igjen da ^^ Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvilken linje? Kom inn i PBN Gratulerer! Da blir du å bo rett nedi gangen for meg. Mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå