Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er skyting på skoler O.L ett skrik for hjelp?

Anbefalte innlegg

Leser på dagbladet at en 9 åring som ble mobba fyrte av 2 skudd med en halge på en skole. Hvorfor må det gå så langt at man må begynne å skyte, for å i det hele tatt ha noen sjanse for å bli sett? Burde ikke de ansatte på skolen bli straffet i dette tilfellet for å ikke ha lagt merke til hjelpen 9 åringen trengte/trenger, for så å hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på alle skoler i hele norge er det alltid en eller annen stakkar som blir mobba, jeg skjønner at noen blir så frustrete hvis noen mennesker betydelig hadde redusert livskvaliteten min ved å være slemme mot meg så hadde jeg sikkert hatt lyst til å skyte dem jeg også å gitt faen i konsekvenser.

Lenke til kommentar

Alle skriker opp når noen sånt skjer, men ingen gidder å ta seg av dem som er utenfor i hverdagen. Ville jo ødelegge livet deres å bruke tid på noen som ikke har det bra...

Derfor vil det gå på livet løs for mange også i fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Alle skriker opp når noen sånt skjer, men ingen gidder å ta seg av dem som er utenfor i hverdagen. Ville jo ødelegge livet deres å bruke tid på noen som ikke har det bra...

Derfor vil det gå på livet løs for mange også i fortsettelsen.

Jepp, veldig mange tenker bare: oi han burde vi hjelpe, bare det ikke er meg som må gjøre det.

Lenke til kommentar

Kanskje antimobbekampanjene bør bli "Ikke mobb, du vet aldri hvem som klikker og dreper hele klassen."

Jeg vil si at hvis man først tar steget med våpen, så er man langt forbi "et rop om hjelp" stadiet. En 9 åring som skyter.. tja. er man i stand til å vite konsekvensene i en så ung alder? Mulig det er, men er man eldre, så er det for sent i de fleste tilfeller av skoleskytinger. Mest sannsynlig har det vært andre rop om hjelp som har gått upåaktet hen tildligere.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Når jeg leste denne nyheten var min første tanke at han skulle tøffe seg.

Jeg tror ikke mobbeoffre har "baller" nok til å gjøre slik, basert på hvordan det var da jeg en gang gikk på ungdomskolen.

Og ja, det er ikke lærere, men foreldrene som burde straffes.

Så tidlig i livet skal ikke barn ta seg så nær av å bli erta/mobba på skolen, at de går til slike tiltak. Om de gjør det, er det etter min mening noe alvorlig galt i hjemme de kommer fra.

Lenke til kommentar
Et tankekors er det også at denne gutten har fått høre så mye om skoleskytingene. Egentlig burde ikke så små barn ha tilgang på slik informasjon.

Hvordan skal man unngå noe slikt, mener du? Skal mediene slutte å skrive om alvorlige hendelser fordi noen som leser om det kanskje får idéer om å gjøre noe slikt selv?

Jeg tror ikke mobbeoffre har "baller" nok til å gjøre slik, basert på hvordan det var da jeg en gang gikk på ungdomskolen.

Så tidlig i livet skal ikke barn ta seg så nær av å bli erta/mobba på skolen, at de går til slike tiltak. Om de gjør det, er det etter min mening noe alvorlig galt i hjemme de kommer fra.

Er det greit senere i livet?

Endret av Right
Lenke til kommentar

Det er så tidlig i livet at barn tar seg spesielt nær av sånne ting. Et barn er veldig lett påvirkelig, og blir det mobbet er det lettere å ta det innpå seg når man er i ung alder.

Og flesteparten av foreldre som har barn som blir mobbet, vet ikke at barnet blir mobbet en gang. Barnet holder det som regel inni seg, akkurat som mange gjør med depresjoner. Ved f.eks. selvmord er det veldig mange foreldre som sitter igjen med et hvorfor-spørsmål etter som barnet har holdt alt inni seg og foreldrene ikke har hatt peil om at barnet har hatt problemer.

De eneste som faktisk har sjangs til å klare å plukke opp noe sånnt noe, er lærerne som faktisk kan se dette skje til daglig.

Og det å ha "ballene" til å reagere sånn, har ingen verdens ting med mobbing generelt å gjøre, men med hver enkelt person som blir mobbet. Noen reagererer med depresjoner og innestenging, andre med sinne og aggresjon.

Lenke til kommentar

Er det greit senere i livet?

Vel, i min mening, a big fat no!

Men det er vist mange som mener vi må la de stakkars misforståtte ungdommene få lov å "rope etter hjelp".

Edit:

Med slike tiltak mente jeg ikke nødvendigvis noe så ekstremt som å dra av et par skudd på en skole. Men å markere offentlig at "det er noe galt med meg".

Endret av lockdog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...