Kebe711 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Har tenkt til å kjøpe meg en rimelig kraftig gamer pc som vil holde en stund. Har sett litt rundt på deler og kommet fram til at dette: pc Noen som vet om dette vil passe? noe jeg har glemt? Burde jeg ha vannkjøling? Takk for svar på forhånd. Edit: får ikke linken til å fungere av en eller annen grunn. Linker det her foreløpig: Antec Twelve Hundred Asus Rampage II Extreme Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) Corsair HX 1000W 2x EVGA GeForce GTX 295 Plus 1792 MB PhysX Intel Core i7 920 Noctua NH-C12P Samsung SH-S223Q 2x Samsung Spinpoint F1 1 TB Endret 29. april 2009 av Kebe711 Lenke til kommentar
umarex Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har tenkt til å kjøpe meg en rimelig kraftig gamer pc som vil holde en stund. Har sett litt rundt på deler og kommet fram til at dette: pc Noen som vet om dette vil passe? noe jeg har glemt? Burde jeg ha vannkjøling? Takk for svar på forhånd. Edit: får ikke linken til å fungere av en eller annen grunn. Linker det her foreløpig: Antec Twelve Hundred Asus Rampage II Extreme Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) Corsair HX 1000W 2x EVGA GeForce GTX 295 Plus 1792 MB PhysX Intel Core i7 920 Noctua NH-C12P Samsung SH-S223Q 2x Samsung Spinpoint F1 1 TB En kraftig PC, Åyea, at du har penger ! Uansett, on topic: Du burde ha ekstremt med kjøling til dette der, for 2x 290 drar endel varme osv osv + at 1000w drar også endel varme sikkert, så kansje du burde satse på vannkjøling, men er ikke nødvendig. Vifter funker ganske bra spørr du meg. :-) Personlig ville jeg gått for en Q prossessor istede for en i7 pga av spill og andre ting til senere tid. - MareX' Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Personlig ville jeg gått for en Q prossessor istede for en i7 pga av spill og andre ting til senere tid. Hvorfor det? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Personlig ville jeg gått for en Q prossessor istede for en i7 pga av spill og andre ting til senere tid. Stusset også på den uttalelsen... Men uansett, 2x295, det er ikke mulig overkill da? Snakker 4 kjerner her, og det er sjelden en god idé, da det ofte ikke er spesielt godt skrevne drivere til systemet, samt dårlig støtte blant spill. Tipper at du ikke så ofte får brukt alle kjernene, og da er det litt bortkasta å ha brukt så mye penger på det... Sikker på at det ikke holder med én gtx295? GTX380 er rett rundt hjørnet sier de =) Du må ihvertfall ha en veldig stor og god skjerm for å ta nytte av de grafikkbrikkene.. Hva slags skjerm har du egentlig? Endret 29. april 2009 av newman221 Lenke til kommentar
Kebe711 Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Grunnen til at jeg vil ha to 295 GTX skjermkort er fordi jeg skal ha pcen en god stund. Kanskje opptil 3 år, og vil fortsatt ha muligheten til å kjøre spill på høy/maks settings når den tid kommer. Skjerm har jeg også planer om å kjøpe, men tenkte det hørte til på et annet forum. Om du har forslag til skjerm som kunne passet denne pcen derimot, tar jeg dem gledelig imot. Helst ikke over 3000,- Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Grunnen til at jeg vil ha to 295 GTX skjermkort er fordi jeg skal ha pcen en god stund. Kanskje opptil 3 år, og vil fortsatt ha muligheten til å kjøre spill på høy/maks settings når den tid kommer. Skjerm har jeg også planer om å kjøpe, men tenkte det hørte til på et annet forum. Om du har forslag til skjerm som kunne passet denne pcen derimot, tar jeg dem gledelig imot. Helst ikke over 3000,- Du kunne jo bare kjøpt et 295 gtx til når du trenger det. Tviler på at det kommer så syke spill at 295gtx sliter innen nærmeste tid, men det er jo opp til deg. Har hatt min 8600gts i rundt 2 år og den begynner å slite litt, men med tanke på at det var første dx10 kort så, ja... Hadde jeg hatt to derimot hadde det nok ikke vært noe problem til dags dato. Men har ikke prøvd f.eks crysis med det. Endret 29. april 2009 av Cleaf Lenke til kommentar
Kebe711 Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Har gjort noen få endringer: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97207 Blandt annet lagt til en skjerm. Burde jeg ha noe ekstra kjøling for skjermkortene? Har ikke tenkt til å overklokke noe annet enn prosessoren med det første. Endret 29. april 2009 av Kebe711 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg syns fortsatt det er bortkasta penger å kjøpe 2x gtx295. Ikke så mange spill som krever såpass ennå, og når de spillene kommer, er det mest sannsynlig billigere å kjøpe nytt gtx380 istedetfor å hoste opp 8500kr for skjermkort ETT ÅR før det er nødvendig. (kanskje 6mnd..?) Du kan jo faktisk nesten kjøpe en xbox og en ps3 for de penga istedet... Men å bruke 28'000kr på pc idag er jo bare galskap, da omtrent alt over 20'000 omtrent ikke gir økt ytelse, bare høyere prislapp. Skal du virkelig bruke såååå mye penger, ville jeg ihvertfall sørget for å bytte ut Velociraptoren med en Intel X25-M, den har 80GB lagringskapasitet og helt fantastisk ytelse (i motsetning til OCZ sine..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå