Tjorven #138 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Finnes det en bedre moped en Honda SFX? nesten 6 Hk orginalt og blombert med turtallsperre i cdi så den faktisk virker frem til toppfarten er nådd! De eneste rivalene jeg kan komme på er Suzuki TSX, Honda MT5 og Zundapp GTS. Men disse begynner å bli gammle og utslitte nå. Finnes det et alternativ til SFX?! Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 ja aprilia sr50 ditech. Hadde selv sfx før. Koselig sak. min: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Må bare spørre dammed(åddlådd om du husker meg ), hvorfor synes du ditech er bedre? Nye eller den eldre du snakker om? Jeg ble iallfall lei av min sfx når brodern kjøpte seg aerox. Bedre å kjøre, bedre bremser, tøffere osv. Men man sitter bedre på sfx, da jeg føler jeg sitter med bena opp i ansiktet på aeroxen. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Heisan, husker deg ja. Synes ikke ditech er nødvendigvis bedre, men i alle fall en verdig konkurrent. Med ditech har man mulighet til gameboy trimming, noe som er et stort bonus. Prisen er grei og utseende er vel bra og. jeg tenkte ikke på de nyeste, men rundt 2000. Aerox er vanskeligere å svinge med og den er mindre stabil og den er tyngre. Men skal du trimme så er saken helt annerledes. I alle fall min mening. Søstra har en svart aerox og jeg vet ikke helt, er altfor trang på en måte hvis du skjønner. Med den flate benplassen på sfx'en kunne du hatt ryggsekken der eller en pose med matvarer fra rema osv. Men det er ikke lov å diskutere trim. Så la oss ikke diskutere det. men org scooter så hadde jeg gått for sfx, glad i den lille jævelen. ^^ Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ditech går ganske greit gameboy trimma ja, men et helvette om noe skulle skje med innsprøytninga, og det er ikke alle verksted som vil ha den inn. Ja den er litt vanskelig å svinge med hvis man har for stor fart i svinger(har opplevd det selv, kjørte nesten utenfor veiven). Men at den er mindre stabil har jeg ikke lagt merke til, men så veier den jo mye mer enn sfx. Ja, som jeg sa over, så sitter man med bena litt langt oppi ansiktet, noe man ikke gjør på sfx selv om den er ganske mye mindre. Vanskelig å ta med seg ting på aeroxen pga batteri rommet er i midten der.. Honda sfx er absolutt en god scooter ja, motoren og det der tåler mye men deksla er litt svake, dvs sprekker lett. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Ja sant det med ditechen, går noe galt så kan du heller ike fikse den selv. :/ På aeroxen har bena så høyt over bakken at jeg føler meg faktisk utrygg på den. Ekkel følelse. Derfor er den mindre stabil enn sfx'en, sfx'en har mye lavere tyngdepunkt. Derfor er det lettere å svinge med sfx'en også. Man må unngå å falle vet du. Skal egentlig ikke si noe selv, har velta scooteren par ganger selv... Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 ja aprilia sr50 ditech. Vell!!!! Ditech'n funker fint helt til innspruten begynner å tøyse. Og det er jo generelt vanskelig å skaffe deler til Aprilia, må ta hensyn til service også Honda sfx er absolutt en god scooter ja, motoren og det der tåler mye men deksla er litt svake, dvs sprekker lett. Kåpa er skjør men resten av scootern er jo ballhard! Den er jo holdbar til tusen, bare vent til Aeroxen blir like gammel å se om den er noe bedre! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Like gammel hva mener du? Sfx'en jeg har er 98mod, samme med aeroxen. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jeg har en 04 mod sfx er bra den men jeg syns den er liten. jeg er ikke noe spessielt høy ca 180 (er en stund siden jeg målte meg) men beina mine er jo nesten oppe i styre. Gilera dna skal vistnokk og ha veldig god aks, men har ikke prøvd den så skal ikke utale meg noe spess. matta fra mp her btw Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 gilera dna 50, den som ligner på en liggesykkel? Hvis ja, så kan jeg med en gang avkrefte at den har bra aks. Venninne hadde den, og gud den er tung, den veier vel nærmere 140kg (de føles i alle fall sånn) og bra aks har den ikke. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Den veier faktisk kun 4kg mer enn aerox Aerox 97kg DNA 101kg. Jeg vet selv at aeroxen er ganske tung.. Den er jo ikke direkte pen orginal heller da Men motoren er jo veldig god. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 ja har hørt at motoren er veldig bra. Men mopeden kunne klart seg uten de muse ørene. men du som har sfx, gidder du å gjøre meg en liten tjeneste, kan du måle hvor lang selve motorblokka er fra den bolten framme som holder blokka fast til ramma og helt bak til andre enden hvor du har skruene til girolja. Og om du kan måle bredden mellom sidekåpene, der hvor bagasjeboksen ligger. Du skal ikke trenge å demontere noe, har planer kanskje å skaffe meg sfx og starte et lite prosjekt med ny motor. Må nesten vite om det er plass til det først. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 kanskje jeg kan måle min, men det blir nokk ikke i dag eller i morgen pga konfirmasjonen min. hvilken motor er det du har planer om? du må legge ut prosjektet på mopedportalen. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Kan gjøre det siden du har hjulpet meg Men bredden mellom sidekåpene? Hvorfor må du vite det? Tar det litt senere idag. Blir vel litt vanskelig å få i motorer som feks liggende minarelli eller piaggio siden de har sylinderen pekende forover? Tar vel uti ramma da.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 minarelli lc sin syl peker værtfall framover tror jeg. piaggio vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Fikk tilbud idag om en 2001 Honda SFX til 8000,- Plomben er tatt, og eier sier den går i 60-70 på sletta, som såvel i oppoverbakkene Er den verdt det? Bør jeg slå til? Kan sikkert få pruta litt også.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 kan kjøpe min 04 mod for ca 8k men med en del skraper er trim variator på min og går ca 65-70 Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hehe Problemet er at jeg bor i Nordnorge Den jeg fikk tilbud om, er en her i samme by Men tviler veldig på den, da den er DRITSTYGG og ser egentlig veldig liten ut! Hvertfall i forhold til hva jeg er vant med og kjøre.. (Aprillia SR50 ditech.. KONGE scooter!) Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 sfx er liten ja. jeg er rett over 180 og jeg har nesten beina oppi styret. broren min skulle prøve sitte på den, og det gikk ikke Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 HAHA! Da dropper jeg det, da jeg er 180 og noe ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå