Gå til innhold

Opp i vekt! Trenger tips og viljestyrke;)

Anbefalte innlegg

Hei!

Som sagt så vil jeg opp i vekt, men på en sunn måte ;) Jeg trenger dermed gode tips, litt moralsk støtte og et sted jeg kan rapportere slik at jeg føler framgang :D

Vel, litt om meg: 18 år, veier 63 kg, er ca 180 høy, trener opp til 4 ganger i uken med styrketrening, mest basisøvelser egentlig, men litt variert innimellom. Ehm ehm. Vet jeg spiser for lite og at det er grunnen til min lave vekt :p Vil opp i vekt av to grunner: Jeg føler jeg er for tynn og vil endre det, og jeg vil ha litt mer fett på kroppen så jeg kan trene mer tyngde og styrke fortere :)

Det jeg spiste i dag(for å gi et eksempel på hva jeg faktisk spiser en dag ;) ):

Frokost: 1 skive med ost og et glass appelsin juice. (Jeg klarer faktisk å spise veldig lite om morgenen pga av refluks-problem. Blir kvalm av å spise om morgenene samt å trene så jeg går på syredrepende piller :p

når jeg kom på skolen spiste jeg en halv pose med "Små sulten nøtter".

kl ti spiste jeg en baguette med jordbærsultetøy og en litago :p

sååå gikk det helt til kl 4 før jeg spiste et fat med chilli con carne og et svært glass melk.

kl halv 6 ble det 5 hot dogger (grillet selv ikke benner-pølse).

Så nå har jeg akkurat spist en skål havregryn med melk og sukker ( ikke normalt for meg (!) men jeg prøver å spise litt ekstra nå :p )

om en lite time blir det et par-3 skiver med kjøttpålegg ;)

Såå kom med innspill på hva som er galt og hva som bør gjøres ;) Skal prøve å komme med dagens meny og framgang så ofte som mulig! ;)

Halve grunnen til at jeg legger det ut her er for å føle at jeg må gjøre det når andre vet om det på en måte! og for å få litt hjelp til det :)

MVh Julian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er stort sett å finne noe med veldig høyt kcal innhold per 100g. Da klarer man å få i seg en god del energi selv om man egentlig er mett. Personlig går jeg ofte rundt og spiser nøtter "hele tiden" når jeg skal opp i vekt, men man klarer helt sikkert å finne noe annet hvis det ikke funker.

Lenke til kommentar

Du må ha med deg mere mat på skolen, ta med deg et par ekstra brødskiver. Du MÅ spise mellom kl 10 og 16.00, ta med deg mere niste. Antar du slutter i 2 tia på skolen, så det første du gjør når du kommer hjem er å stappe i deg en stor bolle med havregryn og melk, der du drikker et stort glass med melk ved siden av. Prøv å spis 2 - 3 måltider etter kl 18.00.

Spis nøtter og havregrynen din så går du opp i vekt fort som fy. Funker fett for meg :)

EDIT: Ikke glem å drikk melk, kjøp sjokomelk framfor brus, drikk det innat brødmat framfor juice OSV.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Var selv 192 og 67kg når jeg var 18 :p

Har trent i 6mnd nå, og spiser som følger:

1-2 skiver til frokost (ymse pålegg) + 2dl melk

4 skiver til lunsj kl 11 (3xkjøttpålegg+ost 1xsyltetøy)+3dl melk

4 skiver til lunsj kl 15 (2xpeanøttsmør, 2xostesmørbrød)+3dl melk

middag kl 1830

2 skiver til kvelds kl 23 med ymse pålegg +3dl melk

Er ikke vanskelig å legge på seg med så mye mat, veier 78kg nå. Ikke så tung, men er rimelig slankt bygd, så jeg er egentlig på en ok vekt nå.

Mitt tips til problemet med å få i seg mat om morgenen er å spise minst 2 skiver rett før du legger deg. Problemet ditt er at du er såpass tynn at du rett og slett har en liten out-of-energy-error. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Takk for tips! Jeg prøver å spise så mange måltid jeg kan om dagen, men har enda ikke gått opp en dritt.. :p Men det kommer seg vel. Føler jeg er i en ond sirkel av å spise lite. Er på en måte vant til det og derfor klarer jeg ikke å spise så mye som jeg burde spist.. :p Har nå begynt å ete nøtter hele tiden pga høyt kaloriinnhold :p Har også begynt å spise mye mere havregryn ;) Drikker så og si aldri brus, alltid melk eller sjokomelk så jeg får iallefall hauger av melk :p Lett 2 liter dagen :) Men jeg har et fordøyelsesproblem kalt irritabel tarm eller noe og legen mente at jeg kunne miste en del matlyst pga det. Pluss at jeg må "hyppig på do" som det står så fint på legeerklæringen :p hehe. Har også et annet problem med refluksen eller hva det heter. Det er den tingen som lukker over magesekken slik at det ikke kommer opp igjen, men min er ødelagt så blir kvalm av å spise for mye. That might be another problem :p Men har nå fått syredrepende tabletter som skal hjelpe mot kvalme og det virker kanon ;) Så nå får jeg se om jeg får pressa mer mat ned i magen uten kvalme ;)

Vekt as we speak: 64,3 men det er jo om morgenen den reelle vekten skal måles ;)

Spist i dag:

FRokost: 3 skiver med tomat + 2 egg + 0,6 liter melk.

Lunsj/middag: Grillmat! Koteletter, flintstek, pølser osv. 4 hotdog, 1,5 kotelett, 1 flintstek + ca 1 liter saft.

kvelds: 3 skiver der 2 skiver var med reker og en med krabbe. halvliter med sjokomelk ;)

Har en dunk med weigthgainer, men får så vondt i magen av den så orker ikke mere av det :p Har brukt den litt før og da kom jeg opp i 66 kg på det høyeste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...