loffen90 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vis jeg sier til en Kompiss Jeg vedder 20 kroner på at du ikke klarer å løpe til den veggen og tilbake innen 10 sekunder. Jeg spør så, Er du med? Kompisen svarer ikke, men løper likevel fram og tilbake på 8 sekunder. Er veddemålet gyldig? Personelig mener jeg at det ikke er det, da jeg aldri fikk bekreftelse på vi hadde veddet. det kan argumenteres med at, "det at han løp, var svar nok" Men da kan jo han si senere vis han bare løper og ikke klarer det at han ikke var med, han svarte jo aldri ja. Så må man bekrefte / svare ja på ett veddemål før det er ingått, eller er det bare å pese på? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Er vel bare å pese på, med mindre du mente at han skulle vedde imot? Lenke til kommentar
pwned Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 det vanlige er vel å ta hverandre i hånda på det.. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Hvorfor må folk ha et veddemål for å yte? Edit: Hører ikke denne tråden hjemme under jus? Endret 28. april 2009 av brutal_mann Lenke til kommentar
pwned Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 du har jo alltids den derre.. "løp bort og hent posten så skal jeg ta tiden på deg!" hever ytelsen den og, men funker dårlig på de fleste over 12 år Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 eg sier alltid at eg vedde 1 mill på det... 100 kr på det... 10'er på det... me mindre har penger i hånda og di gjør det der og da. betale eg ikke:P men har eg sagt det og har 1mill klar i hånda gir eg det nå ut:) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 I det man spør "Er du med?" så forventer man et svar, og når man ikke får det, så vil ikke veddemålet være gyldig. Hadde det vært formulert til "Jeg vedder en 10er på at du ikke klarer å løpe frem og tilbake til veggen på under 10 sek." så hadde det vært noe annet. Men i mine øyne så vil det ikke være gyldig så lenge han ikke svarer på spørsmålet ditt om han er mer eller ikke. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 18 år og diskuterer om 20 kr. Skaff deg en jobb så du kan GI bort 20,- Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Så må man bekrefte / svare ja på ett veddemål før det er ingått, eller er det bare å pese på? Veddemål, eller en bedre ord avtale. Det trenges begge partnere for å bekrefte det, det går ikke at den ene kan bare løpe og kreve etterpå uten å ha bekreftet at hin tar imot avtalen. Det er jo logisk og naturligvis lett å jukse hvis du godtar det. F.eks. han kunne si bare "jeg tester bare" når han ikke klarte. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 18 år og diskuterer om 20 kr. Skaff deg en jobb så du kan GI bort 20,- Er ikke alle som har så mye penger . Lenke til kommentar
pwned Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 hehe.. Paperwalls, tror han sikta mer til prinsippet enn det faktiske beløpet der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå