Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veddemål, Er det gyldig?

Anbefalte innlegg

Vis jeg sier til en Kompiss Jeg vedder 20 kroner på at du ikke klarer å løpe til den veggen og tilbake innen 10 sekunder. Jeg spør så, Er du med? Kompisen svarer ikke, men løper likevel fram og tilbake på 8 sekunder. Er veddemålet gyldig?

Personelig mener jeg at det ikke er det, da jeg aldri fikk bekreftelse på vi hadde veddet.

det kan argumenteres med at, "det at han løp, var svar nok" Men da kan jo han si senere vis han bare løper og ikke klarer det at han ikke var med, han svarte jo aldri ja.

Så må man bekrefte / svare ja på ett veddemål før det er ingått, eller er det bare å pese på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det man spør "Er du med?" så forventer man et svar, og når man ikke får det, så vil ikke veddemålet være gyldig.

Hadde det vært formulert til "Jeg vedder en 10er på at du ikke klarer å løpe frem og tilbake til veggen på under 10 sek." så hadde det vært noe annet.

Men i mine øyne så vil det ikke være gyldig så lenge han ikke svarer på spørsmålet ditt om han er mer eller ikke.

Lenke til kommentar
Så må man bekrefte / svare ja på ett veddemål før det er ingått, eller er det bare å pese på?

Veddemål, eller en bedre ord avtale. Det trenges begge partnere for å bekrefte det, det går ikke at den ene kan bare løpe og kreve etterpå uten å ha bekreftet at hin tar imot avtalen. Det er jo logisk og naturligvis lett å jukse hvis du godtar det. F.eks. han kunne si bare "jeg tester bare" når han ikke klarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...