IcedInsanity Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei. Har hatt prob med treg maskin, musikk hakker, prog slutter å svare osv. Tok en sjekk og fikk noen meldinger i rapporten: Systemet opplever overdreven sideveksling Det er lite ledig minne på systemet Systemets samlede fysiske minne er ikke istand til å håndtere belastningen Løsning:Oppgrader det fysiske minnet eller reduser systembelastningen Noe eg kan gjøre her foruten å kjøpe ny maskin`?? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Formattere og innstallere windows på nytt. Evt installere linux. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du burde nok innstallere Windows på nytt (om du bruker det), etter at du formaterer den. Har selv opplevd sånt tull. Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Tjeeesuuuussss... Ikke prøve noe som helst først? Sjekke hvor mange programmer som kjører i bakgrunnen? Sjekke for spyware som stjeler ressurser? Inst mer minne? Sjekke om den har fungert før? osv osv. kloke hoder kom igjen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Tjeeesuuuussss... Ikke prøve noe som helst først? Sjekke hvor mange programmer som kjører i bakgrunnen?Det har eg ikke gjort. Sjekke for spyware som stjeler ressurser?Ingen Inst mer minne?Det kan eg ikke, gammel maskin Sjekke om den har fungert før?Det har den, er nå i senere tid at den har begynt slik Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Frigjør plass på partisjonen med sidevekslingsfilen. Normalt C: Flytt evt sideveks.filen til D: CCleaner rydder opp. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) CCleaner kjøres hyppig, bruker ofte Disk Defrag også. Satt sidevekslingsfilstørrelsen opp til 20000MB og da kom den seg noe... Endret 28. april 2009 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Hvor mye ledig plass har du på C: ? Hvor mye fysisk minne er installert i maskinen? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Har 38,5 GB ledig av 75GB. Men hvordan ser eg hvor mye fysisk minne som er installert? Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Høgreklikk "Min Datamaskin->Egenskaper" Va Antivirusprogram har du foresten? Xp eller Vista som os? Readyboost med usb pinne kansje kan løse litt visst du har vista Eller eBoostr for windows xp(kan brukes i vista også) ..har brukt denne på en gammel elendig pc og den gikk betraktlig fortere Lenke til kommentar
birgeru Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Har 38,5 GB ledig av 75GB. Men hvordan ser eg hvor mye fysisk minne som er installert? Prøv Kontrollpanel -> System Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Jojo sånn ja... har bare 502 MB Minne og kjører Vista, vet at det nok er det som får pc'en til å oppføre seg som en flue i sirup, MEN den var ikke slik før. Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) OS'en blir verre over tid Var sånn når jeg brukte vista før,det var så supert med engang jeg fikk det. var helt overlykkelig. så synst jeg det ble verre med tanke på jeg hadde bare 2 gb minne Bruk heller XP siden du har så lite minne Eller så kan du tweak vista http://tweakhound.com/vista/tweakguide/index.htm Med hjelp av denne guiden Endret 29. april 2009 av GrafigS1c Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Skulle gjerne gått tilbake til XP men har dessverre ingen CD eller noe Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Kan nok være lønnsomt med mere RAM i den maskinen, pluss at jeg nok ville hatt sidevekslingsfilen på en annen partisjon enn det OS'et ligger på... Endret 29. april 2009 av Jovi60 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Joda, men maskinen er såpass gammel at skal eg gjøre noe dyrt noe så blir det heller til at eg kjøper en ny maskin. Eg bare lurte på om det var noe mer eg kunne gjøre selv for at den ikke skulle slakke så vannvittig akterut som den har gjort i senere tid. Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Joda, men maskinen er såpass gammel at skal eg gjøre noe dyrt noe så blir det heller til at eg kjøper en ny maskin. Eg bare lurte på om det var noe mer eg kunne gjøre selv for at den ikke skulle slakke så vannvittig akterut som den har gjort i senere tid. "Advanced system care" er et program, google it! Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) I din egen tråd med samme spørsmål - stort sett- fikk du konkrete svar på hvordan løse problemet: Installer Win 7 Build 7057 eller nyere Gjorde du dette og hjalp det ikke? Har du installert mer minne som du fikk beskjed om? Har du slått av eye-candy og skrivebordspynt som suger ressurser? Har du eventuelt vurdert å reinstallere Vista for å en ren install? Om ikke er det fint lite forumbrukerne kan gjøre for deg, dessverre Endret 29. april 2009 av torfinns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå