Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye kan familien "snoke" etter at jeg er død?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :)

Dette kan kanskje være et litt spesielt spørsmål og er ikke helt sikker på om det passer inn her, men prøver meg uansett.

Viss jeg dør f.eks, hvor mye har familien min rett til og "snoke" i? Kan de bare sende en mail med dødsattest til Microsoft og spørre om passordet på min Hotmail konto f.eks? Har de rett til og bruke PCen min og lese alle dokumentene mine?

For min del bryr jeg meg ikke noe særlig siden jeg for det første er død, og for det andre har jeg ikke så mye og skjule, men ville bare vite det uansett ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den offentlige forvaltning er praksis slik at de eneste opplysningene man kan få innsyn i er de som gjelder en selv. Når du er død, med mindre testamentet ditt (eller noe annet) sier noe annet, får ingen se noe.

Når det gjelder PC'n din så er ikke det akkurat lovregulert. Man kan selvfølgelig komme med visse betraktninger rundt at det er din eiendom, din opphavsrett/produksjon et cetera, men det faktum at de har tilgang til det vil normalt være utslagsgivende for hva de /kan/ gjøre. Hva de har rett til å gjøre blir i så tilfelle av mindre viktighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...