Gå til innhold

Ny gamer-pc til ~7k

Anbefalte innlegg

Da endret jeg handlevogna slike jeg ville satt dette opp, men ati radeon 4770 er ennå ikke i prisguiden, så jeg la inn 4830. Men bør soleklart byttes ut med 4770. 4770 er hakke kjappere enn 4830, og vil ligge omtrent på samme pris.

Derimot skal han ha TV med full HD 1920x1080 så bør det være 4870. Men 2 stk 4770 vil yte bedre enn et 4870, så riggen er klar for tv med full hd ved oppgradering.

Skulle jeg her ha brukt mer penger så ville det vært på hk. Samme link som tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sittet og lest på noen tester nå, og PII 720 er jaggu ikke mye dårligere i singel kjerne operasjoner og i flerkjerne så har den jo fordelen av en ekstra kjerne så den virket ikke dum.

Hvordan er 4770 vs 4850? 4850 ligger jo bare 200kr over.

Eneste som mangler da er et kabinett som enten er på lager eller kommer iløpet av de neste dagene. LC17 har jo ingen på lager.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

4850 er hakke vassere, men det er ikke mye, største fordelen med 4770 er mindre strøm, dette er et desktop kabinett. Vi er jo nå på en GHTPC som jeg kaller det, da skal det være stille. 4770 er litt dårligere enn 4850 men bruker mindre strøm og burde derfor komme med tilnærmet lydløse kjølere. stock cooleren på 4850 er kjent for å ikke være den mest lydløse sorten, slik at en nesten bør se på kjøleløsningen, ikke bare på prisen.

Så var det kabinett da. Prisen på den lc 17 var jo en demo pris, så jeg ville Antech fushion er ikke et dårlig valg. Jeg ser at de "rimilige" htpc kabinettene ikke er å få kjøpt lengre, de jeg brukte å se etter for et par år siden. SHG hadde en del bra der, men de er desverre konkurs. Men når det er sagt, så vil nok det kabinettet dere velger bli stående under tv'en i en del år og sikkert få skiften innmaten en del ganger, så jeg mener det er verdt det.

Lenke til kommentar

Hører veldig mye dårlig om stock kjøleren til 4850, men har selv et HD 4850 og syntes faktisk ikke at det er så gale. Er egentlig kun under spilling at den er temmelig støyende, men da brukes headsett med lyd :) Men joda, ser jo poenget ditt. Er vel ikke akkurat like god gjennomkjøling i en HTPC heller, så at det blir 4770 er nok ikke utenkelig. Så at ps.no hadde fått to stk inn i varesortimentet hvertfall.

Ser kanskje ut til at det blir fusion max ja. Fant et Lian-li som støttet ATX, men det var ingen som solgte det.

Lenke til kommentar

Har selv et XFX GTX 260

Her er clocksene jeg har de yter likt som et gtx 285, bedre i noen tilfeller.

702 - 1404 - 1188 disse er helt stabile.

Min mening er at GTX 260 er ca 5% dårligere en ATI HD 4870 ikke cloka, men detter et et cloke monster med 192 kjernen og er et veldig godt oppbygd kort og et kort som du kan stole på. :new_woot:

Lenke til kommentar
Sjekk den øverste tråden. Fin gamer til rundt 7K.

Så ikke dum ut den, men den manglet HTPC kabinett. Men ser kanskje ut som at jeg fikk min bror til å forandre mening, ble så sinnsykt dyrt :p

Har selv et XFX GTX 260

Her er clocksene jeg har de yter likt som et gtx 285, bedre i noen tilfeller.

702 - 1404 - 1188 disse er helt stabile.

Min mening er at GTX 260 er ca 5% dårligere en ATI HD 4870 ikke cloka, men detter et et cloke monster med 192 kjernen og er et veldig godt oppbygd kort og et kort som du kan stole på. :new_woot:

Men hvordan er HD4870 å klokke iforhold da?

Lenke til kommentar

Hehe.

En ting jeg stusser litt på er at planen var å bruke HDMI for tilkobling til tv. Vet at HD 4870 har innebygget lydkort som overfører lyd via PCI bussen. Men hvordan er det med GTX260?

Vet at begge har DVI porter, men at det følger med HDMI adapter så den er grei.

Lenke til kommentar

Er uaktuelt å gå mer opp i pris, jeg kan strekke meg til 4870 eller GTX 260 men ikke lenger.

Har klart å lese meg til at GTX260 trenger en egen kabel fra hovedkort for lyd, hvordan vet man om hovedkortet støtter dette?

Lenke til kommentar

Ok, en liten update.

Ser ut som at det blir "The Conquerer". Men er et par ting jeg stusser litt på og det er hovedkortet. Først og fremst så trenger jeg ikke innebygget GPU, men det virker som at alle har det? For det andre så var det jo veldig dårlig med tilkoblinger på kortet, ønsker minimum 6stk USB bak. Noen forslag til et annet HK som støtter kravet mitt? Kan strekke meg til rundt ~1100kr.

Lenke til kommentar

Ok, har vært litt stille her i det siste men det er grunnet at jeg har ventet på at posten skulle klare å levere en retur til netshop.

Nå har det seg slik at jeg får et nytt P5K premium av netshop, men siden jeg allerede har kjøpt inn et nytt P5Q pro så blir dette kortet til overs. Planen var da at min bror kunne få det for en billig penge. Siden han kan få kortet billig så får han råd til et intel oppsett (er intel fan :p).

Så med mindre det kommer noen innvendinger så går jeg for dette oppsettet + P5K Premium.

Crossfire kommer aldri til å skje, så siden GTX 275 yter litt bedre så går jeg for det.

Lenke til kommentar

Bra valg av grafikk kort (om du valgte gtx 275 da). Kjører selv et GTX 260 mot en HDTV med 1080 x 1920 oppløsning i spill, og det slår lett Ati HD4870 1gb når det kommer til høye oppløsninger. Har en "kontor" pc med ATI kortet, og en HTPC med Nvidia kortet, og merket ganske bra foskjell da jeg testet..

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...