zredna33 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei, har netopp sett ferdig min første Ikke-Manga-baserte anime kalt "Green Green"... Og då ble jeg helt forelsket i anime (tre år etter å ha blitt totalt forelsket i Manga), så jeg lurer jo da på om noen har en "ikke-manga-basert" Anime serie å anbefale??? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Last Exile. http://www.imdb.com/title/tt0390733/ Neon Genesis Evangelion http://www.imdb.com/title/tt0112159/ Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 casshern, monster, ergo proxy, yomigaeru sora. hva tenker du btw på med orginal? mener du helt orginal eller bare ikke-manga basert? cuz veldig mange animeer er basert på spill. green green er basert på et spill så den er egetlig ikke orginal. men hvis du vil ha mere sånn som det.. hm.. ef - a tale of memories (eller 2ern, a tale of melodies, though har ikke sett den) Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ser at Neon Genesis Evangelion har en manga på onemanga (den kan ha vært laget etterpå men). Vet at hvertfall Monster er manga-basert Aria-Sama. Twelve kingdoms er basert på bøker, og tror både Samurai Shamploo og Cowboy bebop er originale. School days er basert på et spill (syk serie, alle burde se den). Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 woudnt count on onemanga to tell between manga and doujinshi=p nge er original. jeg trodde monster var orginal jeg=o k, stryk den da=p men ergo proxy og yomigaeru sora er bra=p Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Devil May Cry synes jeg var bra, men det er jo basert på et spill og har kun rundt noe å 12 episoder - men synes den egentlig var ganske bra. Vet ikke om noen animer som ikke er basert på noe. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er ganske sikker på at NGE er først og fremst en anime, men jeg kan jo ta feil. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 er lain basert på noe? hvis ikke; gundam og tatsunoko serier (recommender casshern og karas(Y)) er originale. kara no kyokai er ikke basert på en manga, regnes det?=P Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Code Geass er ifølge Wikipedia ikke basert på noe manga. Konseptet ble utarbeidet av selskapet Sunrise, mens karakterdesignet ble gjort av CLAMP. Senere har serien sprunget ut i 4 manga-serier med alternative historier. Om serien er god? Gjett om Endret 6. mai 2009 av Venesis Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 jeg tror han alt viste om den=P btw, texhnolyze er bra, og er ikke basert på manga så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Samurai Champloo er jo ganske bra. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 NGE mangaen er laget etterpå ja. Anbefales å leses dog, Sadamoto er en av de bedre til å tegne iallefall. Men så produktiv er han ikke, og så vidt jeg vet er han ennå ikke ferdig, selv over 10 år etter serien. Utawarerumono kan anbefales, basert på et japansk erotisk s-rpg spill. Serien er dog ikke spesielt erotisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå