Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstremt tregt nett ved lasting

Anbefalte innlegg

Har et problem med at nettet mitt blir ekstremt tregt når jeg laster. Ping fra meg til ruter viser et pakketap på rundt 60%! Det er uakseptabelt! Men det er kun når jeg kjører torrentprogram.

Kan det være ruteren? Evt. datamaskinen min?

Har en Netgear WPN824v2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et problem med at nettet mitt blir ekstremt tregt når jeg laster. Ping fra meg til ruter viser et pakketap på rundt 60%! Det er uakseptabelt! Men det er kun når jeg kjører torrentprogram.

Kan det være ruteren? Evt. datamaskinen min?

Har en Netgear WPN824v2.

Skru av opplastning! Det funker som bare det, merker ikke at du laster ned engang da. ;)

Lenke til kommentar
Er ikke så veldig rart hvis du bruker hele linja di til torrents, at det ikke blir særlig mye linje igjen til andre ting.. :ermm:

Bruker ikke hele linja, bruker ikke 1% engang. Men uansett om jeg hadde brukt hele linja så skal ikke pakketapet fra datamaskinen til ruteren være på over 60%.

ved bruk av bittorrent så er det utrolig mange connections til routeren, det kan hende det blir for mye for den eller at du ikke har mange nok åpne.

Kan jo prøve å sette ned antall connections.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale å skru av uploading. Om ingen uploader så hadde ikke bittorrent fungert. Jeg ville heller satt uploading ned til kanskje halvparten av maks ut, og heller seedet etter at download er ferdig, og også sette ned antall connections som sagt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...