Gå til innhold

Leter etter familie film

spliffz

Anbefalte innlegg

Hei!

Leter etter en familie film jeg så rundt 1990-1998

Den er egentlig engelsk, men så den oversatt til norsk.

Det jeg husker er: En gutt på 8-12 år blondt hår, og briller. Av en eller annen grunn må han ut i storm vær. Han sykler til biblioteket. På veien er det en rampe, han har lyst, men tørr ikke sykle over den. Han er den eneste som er der, utenom bibliotekaren. Noe skjer, han faller og mister bevisstheten. Når han våkner er alt i tegnefilm. Han våkner et helt annet sted. med tre levende bøker som hjelpere, en rosa prippen "pixie" (kommer ikke på det norske ordet) bok, en sliten bok (grøsser) og en pirat bok, skal han gjennom flere situasjoner der han må se frykten i øynene. Han vinner over alle de skummle tingene de møter på sin vei, å våkner til slutt, midt i biblioteket. da er alt i virkelig film igjen. Bibliotekaren finner ham. på vei hjem tørr han endelig å sykle over rampen. Han har overvunnet sin største frykt..

Håper noen kan hjelpe meg med å finne tittelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Leter etter en familie film jeg så rundt 1990-1998

Den er egentlig engelsk, men så den oversatt til norsk.

Det jeg husker er: En gutt på 8-12 år blondt hår, og briller. Av en eller annen grunn må han ut i storm vær. Han sykler til biblioteket. På veien er det en rampe, han har lyst, men tørr ikke sykle over den. Han er den eneste som er der, utenom bibliotekaren. Noe skjer, han faller og mister bevisstheten. Når han våkner er alt i tegnefilm. Han våkner et helt annet sted. med tre levende bøker som hjelpere, en rosa prippen "pixie" (kommer ikke på det norske ordet) bok, en sliten bok (grøsser) og en pirat bok, skal han gjennom flere situasjoner der han må se frykten i øynene. Han vinner over alle de skummle tingene de møter på sin vei, å våkner til slutt, midt i biblioteket. da er alt i virkelig film igjen. Bibliotekaren finner ham. på vei hjem tørr han endelig å sykle over rampen. Han har overvunnet sin største frykt..

Håper noen kan hjelpe meg med å finne tittelen.

Ja stemmer jeg har sett den jeg og... Fant navnet på filmen fordi jeg husket at hovedrolleinnehaveren var han fra hjemme alene-filmene.

The Pagemaster heter filmen. Du finner den her: http://www.imdb.com/title/tt0110763/plotsummary

Lenke til kommentar

Stenger denne tråden med henhold til refererte lenke(-r). Det finnes allerede en (eller flere) aktive tråder om denne tematikken. Brukere oppfordres til å forsette der.

Anbefaler trådstarter og andre interesserte tråden(-e):

I så måte.

Ikke glem å bruke søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...