Gå til innhold

Feilprisede varer hos nettbutikk - betalingskrav i etterkant


Anbefalte innlegg

For å sette det på spissen:

Jeg jobber på en bensinstation. Dersom vi har glemt å justere prisen opp etter en prisstigning; skal vi da kunne kunne kreve våre kunder for mellomlegget for å dekke inn "tapet"? Nei! Det er vårt ansvar å sette rett pris på drivstoffpumpene selvfølgelig. Kundene våre kan ikke klandres for vår sløvskap.

 

Her taper bedriften sansynligvis lite om ikke noe i det hele tatt.

Det er useriøst og skammelig av dem å kreve kunden for mer penger etter at salget er gjennomført!

 

Har ikke giddet å lese hele tråden. Hvem firma er det snakk om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dataspesialisten.no ja...

 

http://dataspesialisten.no/InfoCompany.aspx

 

Les nederst:

 

"Vi tar forbhold til trykk feil"

 

Tror de fleste ser hva det egentlig SKAL bety, men... :rofl:

 

"Truer" kunden med advokat ja. Det værste som skjer er at du må hive 39 brukte minnekort i en skitten konvolutt og sende det inn. Ånei, ånei... fatter ikke at de gidder. Blir morro å høre hva utfallet blir.

 

Edit: Jeg fant, jeg fant:

 

http://www.dataspesialisten.no/InfoTerms.aspx

 

"Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Dataspesialisten AS side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Dataspesialisten AS ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget."

 

Tolk det som dere vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...