Krollo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) hju Endret 13. juli 2009 av Krollo Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Mx-3 er veldig godt egnet som førstebil. Billige deler, driftsikker, sportslig utseende. Noe du ikke nevner noe om er hvor mye effekt du vil ha, om du vil ha bakhjulstrekk eller framhjulstrekk, japse eller tysker? Siden du nevner Mazda Mx-3 så regner jeg med du ikke har noe imot 2 dører, noe som er helt riktig hvis du vil ha sportslig utseende. Jeg vet ingenting om forsikring med det er jo en smal sak å sjekke opp Lenke til kommentar
Krollo Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) m Endret 13. juli 2009 av Krollo Lenke til kommentar
nemiarwen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tja... Se på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17005673 Denne bilen har alt du spør etter. Minuset er vel deletilgang, noen kjente feil som må sjekkes før kjøp og at det er tynt med forhandlere i norges land. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Alfa Romeo generelt er vel ikke det lureste hvis man ikke kan skru i det hele tatt. Veldig pen og god bil men kanskje ikke den beste for trådstarter. Har du sett på Bmw? Får mange fine biler i den prisklassen. Ikke de billigste delene men ganske driftsikkert. Forsikring blir vel kanskje litt høy? Kanskje Honda Prelude hadde vært noe? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Aldri finn på å kjøpe Alfa Romeo hvis du ikke liker å skru, disse bilene er noe av det minst driftsikre som finnes! Som rublings sier er jo BMW et godt alternativ, f.eks BMW E39, komfortabel, romslig og mye utstyr. Kjempefin kjøremaskin. Jeg er kanskje litt inhabil siden jeg har en 5-serie selv, men det er absolutt flotte biler. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har alltid likt hatchbacks siden jeg så den første b ilen jeg hadde, Daewoo Nexia. (Nei, ikke kjøp Daewoo). Spranget mellom 30. 000 og 100- 000 er mye, og gjør en stor forskjell i hva du kan velge blant. Du har heller ikke genetlig nevnt hva du vektlegger mest. Hva man mener med driftssikker så er det mange variasjoner av den meningen. >Men du kommer aldri unna at du må skifte slitedeler, hvis du ikke kjører helt til de ryker totalt da vel og merke. Mye av det jeg kan er selvlært, og når jeg fikk A4en ble alt litt lettere fordi da fikk jeg tilgang til Haynes bok og annen litteratur/guider på nettet. Det å skru i seg selv er ikke så vansklig, vanskligere å finne riktig teknikk. Verktøy kjøper du billig på Biltema, kjøp det med 10 års garanti så holder det til hobby skruing. Du bør også tenke på forsikring, dyr bil betyr gjerne lån som igjen betyr kasko (=dyrere). Liten motor betyr billigere forsikring som oftest, større motor betyr som regel dyrere. Selv vil jeg råde deg å prøve ut ulike biler i din prisklasse, så får du se om du liker å kjøre dem. Standarden er lang fra en Daewoo Nexia til en A4, og prisgapet deretter. Kjente merker som Toyota, Volkswagen, Audi, Volvo osv. ligger gjerne i de litt høyere prissjiktene men har også e høyere annenhåndsverdi. Du vil med andre ord få mer penger igjen for de når du skal bytte bil. Er bilen eid av en eldre herremann kan du regne med at den er daukjørt, er det snakk om en spesiell eller påkostet bil og den er ungdomskjørt så kan du regne med at bilen er godt kjørt. Det finnes selgere som er alrighte og det finnes de som er slu som fy, husk å undersøk alt grundig. Selv ting som dekk. Har selv opplevd at nesten ikke brukte sommerdekk egentlig var vinterdekk som hadde gått i 3 sesonger og som nå fungerte som sommerdekk etter at piggene var tatt ut. Husk at i tillegg til prisen kommer omregistreringsavgift, så pass på å få en pris med den inkludert eller alltid legg på den når du ser kjøpesummen. Min anbefaling er at du burde også se på A3 fra Audi. Den har hatchback, en ok motor som yter ca. 100 gamper og er 20. 000 under maks budsjettet ditt. eks. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16969407 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17188886 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå