Gå til innhold

Nytt kamera, hvilket? ca5000kr Brukt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe et brukt speilreflekskamera snart.

Jeg tenkte å bruke rundt 5000kr på det.

Jeg tenker 40d kunne passet meg bra, jeg husker jeg så en pakke med 40d, batterigrep, par batterier, 2gb minnekort + et greit objektiv. for en stund siden, men jeg har ikke funnet noe lignende på lenge

Jeg er helst ute etter vidvinkel objektiv, men det pluss et greit kamerahus er ganske mye dyrere enn hva jeg er villig til å betale nå.

Så, har dere noen ting å annbefale meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier Canon og vidvinkel, men tror du må gi litt mer detaljer. Canons standardzoom har jo en middels vidvinkel, og du får 1000D med 18-55 IS til rundt 4400 i billigste nettbutikk i følge prisguiden.

Hvilke krav er det som gjør at du vil ha brukt i steden? Mer vidvinkel? Bedre hus?

Lenke til kommentar

Hvis du klarer og få tak på et 40D til under 5000.- er det en grei deal,litt avhengig av antall bilder det har tatt og utsende på det.

Du kan også se etter 30D,et fullgodt kamera som det er solgt ganske mange av her på berget,burde klare og finne et bra eksemplar for en 3000.-

Du kan kjøpe zoom objektivet 18-55 IS nytt "ca1300.-" eller brukt utenom,bare pass på at det er utgaven som har IS.

Du kan også spandere på deg et fast objektiv 50mm f/1.8 "ca 800.-" den er fin til og "trigge" kreativiteten selv om du ikke får vidvinkel på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...