Berg1ser Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Finner ingen passende tråd fra før, så jeg forsøker meg her. Dersom det ikke passer inn får moderator flytte det... Satt et insekt i vinduet som jeg ikke kan huske å ha sett før. Er det noen insektkjennere her som kan identifisere det? Lenke til kommentar
drz Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Er vel en snylteveps om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Right Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Pleier ikke de å ha "hale", og fullere bakkropp? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Minner meg om en type flyvemaur faktisk , uten at jeg skal si noe for sikkert. det er vel flere typer Lenke til kommentar
Berg1ser Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Takker for svar så langt. Ikke så mye klokere. Søkte litt på Snylteveps og er enig i at det ligner. Men denne hadde altså ikke det lange eggleggingsrøret. Kan det være en annen art eller beslektet? Flygemaur tror jeg ikke det er. Den så litt for stor ut til å være det. Men jeg er ingen ekspert, så hvis det finnes (i Norge) maur som er 3-4 cm lange som kan fly burde de vel være et vanligere syn? Jeg har som sagt ikke sett denne krabaten før. Lenke til kommentar
drz Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Snylteveps tror jeg kan ha snabler på begge sider (tror jeg), finnes flere variasjoner av dem Endret 2. mai 2009 av drz Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Yes , det er sant. men de aller fleste snyltevepsene må ha overdimensjonert brodd for å snylte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå