Gå til innhold

Apple med ny iPod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper at du ser at ipod-en er rå nå da

Synes ikke det jeg. Ser ut som en hvit plastdings for meg. Er plastikken så billig og skjør som den ser ut til, så hadde ikke jeg turt å ta den med meg noe sted. Og hva er det med den store runde dingsen på midten? Den ser jo bare stygg ut. Håper den ser bedre ut i virkeligheten enn på ett statisk bilde. Nei, blir nok Zen på meg tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg mislikte sterkt det nye designet, for meg virker den nå som en plast-fjernkontroll som man bruker for å regulere senga på et sykehus..

menmen,whatever turns you on.

for min del ville valget falt på en 40tb creative zen player :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har skaffet med 15GB versjonen av IPoden, men jeg får ikke maskinen til å finne den. Har også forsøkt uten dockingstasjonen ved direkte tilkobling, men uansett når jeg skal overføre til "ekstern enhet" i Musicmatch finner den altså ikke IPoden.. Noen forslag? Annet programjeg kan benytte? :grumpy:

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg kjøper ikke noen MP3-spiller før de får OGG VORBIS støtte. Ærlig talt, tenk litt Apple! Ogg er jo den beste komprimerings algoritmen.

Og dessuten, hva skal jeg med en mp3/atrac/wma osv spiller når jeg har alle cd'ene mine kodet til Ogg Vorbis?

---------- Dessuten tror jeg Ogg ville vært gratis å integrere. Meeen, kanskje de må gjøre litt av firmwaren til iPod open source da? Kjenner ikke GPL inn og ut.

Noen som har en MP3 Spiller med Ogg Vorbis støtte?

Lenke til kommentar

trokke det tar saa veldig lang tid foer apple lager det i sin neste firmware.

DE har jo muligheten til det saa hvorfor ikke :shrug:.

Men hva bruker du ogg vorbis til uansett.

Har ikke en eneste sang hjemme som er ogg vorbis.

Naar du har 10,15 eller 30 gb kan du jo bare rippe i mp3 format med litt bedre kvalitet siden du har en del plass.

Hakke hoert forskjellen paa ogg vorbis og mp3 i samme bitrate(er det ikke det du maaler kvaliteten paa i lyd)

Er den virkelig saa stor som du faar det til og hoeres ut som???

Lenke til kommentar

Nå støtter da den nye ipoden også AAC, sammen med den nye versjonen av iTunes og Quicktime 6. Synes selv AAC er helt topp, ripper i "høy" kvalitet ved 128 kbps. Dette gjør at filene bli små samtidig som lyden blir merkbart bedre :)

Noen som vet om MusicMatch støtter AAC enda, eller ligger dette litt frem i tid?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da jeg kom hjem fra england i sommer var det en engelsmann som løp opp gate'en på gardermoen. Han hadde en iPod i hånden. Den misten han i gulvet mens han løp oppover gate'en. Han stoppet å sa **** før han plukket opp ipoden som fortsatt var på og spilte musikk for han. Det var ikke kommet en ripe i den engang.

Altså, iPod tåler mye!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...