Gå til innhold

3COM trådløs ruter sluknet, reparere?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 3COM (3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps 11g) sammen med med Speedtouch, den har fungert bra noen år, garantien gikk visst ut i 2007. Plutselig "sluknet" den i dag, ingenting lyser, ikke power lampen engang og jeg var selvsagt ikke på nett mer.. Jeg satte den gule klips-ledningen for Ethernet rett i min stasjonære tower boks, slik at jeg i hvert fall kom på nett igjen. Er det noe vits i å sende den til reparasjon? Jeg ringte 3COM om dette, og frakt til og fra er jo nesten prisen på en ny. Noen som har erfart at trådløs-ruter plutselig har sluktnet slik? Lurer på om det kan være lurt å kjøpe en ruter fra NextGentel (har internett fra de), hørte jeg kunne få ruter og trådløs i samme "boks" så slipper jeg to "bokser"..kan ikke så mye om dette. Men er mottagelig for tips og å lære....

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være strømforsyningen som er gåen. I såfall får du en slik på E-bay for ca 100kr inkl frakt. Pass på at den har 220V plugg, samme spenning og minst samme strømstyrke som adapteret du har nå. Tror det er vanlig med 5V DC og 2A for 3com.

Er det 12V, 1A, så se her http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15991

Har du noen i nærheten med et måleinstrument så kan du sjekke om det er spenning fra pluggen.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, kanskje de har på Clas Ohlson også...kan jo ta med ledningen og strøm-teste den. Det ble ikke strøm i 3Com'n fra en annen kontakt heller. Mulig det lønner seg å få den jeg leier, med full service fra Nextgentel, hvor jeg liksom har begge i en boks, for å si det slik...

RandiA

Lenke til kommentar

Ja, men så er det den gode hjelpen og servicen man får da..har hatt modem og ruter fra dem helt siden internett startet, og er bra fornøyd. :yes: (Bortsett fra den 3COM da, som jeg hadde gjennom arbeidsgiver-ordning, men garanti var nå gått ut)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...