Gå til innhold

[Løst]endre skjermdrivere i ubuntu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermdrivere: Før du i det hele tatt beveger deg ned den gata må du svare på hvorfor.

Oppløsning: System->Preferences->Display.

Terminal for pakkebehandling:

Enten:

sudo aptitude install nibbles

sudo aptitude remove nibbles

Eller:

sudo apt-get install nibbles

sudo apt-get remove nibbles

Du kan også kjøre:

aptitude search nib

Lenke til kommentar
Skjermdrivere: Før du i det hele tatt beveger deg ned den gata må du svare på hvorfor.

Oppløsning: System->Preferences->Display.

Terminal for pakkebehandling:

Enten:

sudo aptitude install nibbles

sudo aptitude remove nibbles

Eller:

sudo apt-get install nibbles

sudo apt-get remove nibbles

Du kan også kjøre:

aptitude search nib

Nå har jeg fikset oppløsningen, men hvor må jeg gå får å få fikset skjermdriverne?

har skjørt den ene komandoen som du skrev (sudo aptitude install nibbles). Den bynte å innstalere ting selv da. hva er det egentlig den komandoen gjør?

Og er det en enkel komando man kan skrive i terminal får å få instalert bestemte pakker?

I linux Mandriva, er det bare å skrive "urpmi amsn" om man vil ha amsn. men hvordan er dette i Ubuntu?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fikset oppløsningen, men hvor må jeg gå får å få fikset skjermdriverne?

Igjen, hvorfor skal du fikse skjermdriverne?

har skjørt den ene komandoen som du skrev (sudo aptitude install nibbles). Den bynte å innstalere ting selv da. hva er det egentlig den komandoen gjør?

Den installerer pakken "nibbles". Ønsker du å finne ut hva nibbels er kjører du den andre kommandoen jeg skrev:

aptitude search nibbles

Og er det en enkel komando man kan skrive i terminal får å få instalert bestemte pakker?

I linux Mandriva, er det bare å skrive "urpmi amsn" om man vil ha amsn. men hvordan er dette i Ubuntu?

.. som sagt:

sudo aptitude install amsn

Lenke til kommentar

Aha!

I mandriva kjøreru du: "urpmi *pakke*"

I Ubuntu kjører du: "apt-get *kommando* *pakke*", f.eks: "apt-get -install conky" eller en massiv en: "apt-get -install conky openbox gmrun scim div div etc?"

Tror du har fått autoinnhivd de frie driverne kanskje, xfree var det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...