Gå til innhold

Problemer ved forwarding av porter

Anbefalte innlegg

Heisann, sitter og prøver å åpne noen porter i ruteren, men jeg får det bare ikke til.

Ruteren jeg bruker er en Linksys BEFW11S4 v4.

Først et spørsmål angående statisk ip. Jeg har fulgt denne guiden til punkt og prikke. whatsmyip.org sier at IPen min er 80.202.194.13, selv om IP-adressen jeg har brukt når jeg satte opp statisk ip begynner på 192.168..

Betyr dette at jeg ikke har fått det til, eller er det helt normalt å ha en adresse som begynner på f.eks 80.202.194 selv om man har statisk ip?

Over til selve åpningen av porter. Jeg har logget inn på ruteren og brukt denne guiden. Når jeg kjører port check sier den allikevel at portene ikke er åpnet. Slenger med noen bilder av hvordan innstillingene mine ser ut:

398784.jpeg

398785.jpeg

Er det noen som finner noen feil her, eller som har hatt lignende problemer?

Endret av aUrrang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den statiske adressen din er bare lokalt, den adressen du ser på whatsmyip er den eksterne ipadressen din. Så sant du anga riktig ip når du konfigurerte NAT skal det fungere nå.

192.168.1.120 er maskinen du skal forwarde til?

Endret av Vintage
Lenke til kommentar

ok, har fått logget meg på endring.nextgentel.no , men finner ikke noen form for instilling som åpner porter. Noen her som har erfaring med hvordan man gjør dette gjennom nextgentel sine hjemmesider?

EDIT: Kan denne instillingsløsningen være noe?

Subnet:

Legger inn standard subnettkonfigurasjon i ruteren. Fjerner blant annet NAT- og DHCP-funksjonen som ligger i standard ruteroppsett. Ruteren blir "transparent", og all trafikk rutes inn til maskinene lokalt med IP adresser f.o.m. den tredje adressen i det tildelte subnettet.

EDIT2: Må også legge til at det sitter familiemedlemmer på trådløst internett, vil helst ikke gjøre noen endringer som vil føre til at de mister tilkobling ; )

Endret av aUrrang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...