Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nette hver 5. time, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

For en stund siden merket jeg at nette mitt stadig forsvant i ett minut eller to, jeg begynte å skrive ned tidspunkter og så fort et mønster.

Det var akkuratt 5 timer og et minutt eller to i mellom alle hendelser. Etter mye fiddling med ting og tang, fant jeg ut at om jeg kjørte rett fra modemet, utenom routeren var problemet borte.

Jeg kjører, Modem>router>Pc, med kabel. Resten av huset sitter på trådløs. Prøvd å finne andre med samme problemer, og fant noen senarioer jeg trodde kunne hjelpe.

Jeg har resatt routeren, løste ingenting.

Hørte det kunne være noe med lease tiden på den dynamiske IP'en, og at renew tiden, t1 eller noe ble oversett helt til jeg mistet IP'n og routeren blir tvunget til å ringe opp for ny IP. Men på router settingsene, er lease tiden for IP'n satt til evig.

Slenger med IPconfig loggen, og en annen ting jeg har stusset litt på:

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

Windows IP-konfigurasjon

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Belkin

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.2.1

Ethernet-kort {C2858304-94B2-48C5-A664-F4117F5E3203}:

Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet

Lurer litt på hva hele den "Medium frakoblet" meldingen betyr, jeg får samme greia når jeg kjører "Ipconfig /renew":

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

H:\Documents and Settings\xxxx>ipconfig /renew

Windows IP-konfigurasjon

Kan ikke utføre operasjoner på mens mediet er frakoblet.

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Belkin

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.2.2

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.2.1

Ethernet-kort {C2858304-94B2-48C5-A664-F4117F5E3203}:

Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet

Noen som har noe ide om hva som foregår? Ville sette veldig mye pris på eventuell hjelp!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem selv, men der faller pcen ut helt tilfeldig fra det trådløse nettet alt fra en gang hver halvtime til 4-5 timer. Er sjeldent jeg ser pcen stå på nett når jeg våkner om morgenen. Dette skjer ikke på noen andre maskiner i leiligheten. Trodde det kunne være routeren, men så har jeg en laptop ved siden av meg som jeg tester med.

Trodde også det kunne være nettverkskortet, men det rare er jo at det funker jo strålende i en god stund før det kutter nettet. Rart at jeg kan ha veldig lav ms til tider i spill, og plutselig skyter den i været, og internett er borte.

Alt funker strålende igjen så fort jeg har klikket koble fra nettverket, og på igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

for og si det mildt så har dette vært en kjempeproblem med tidligere windows versjoner og fortsetter med windows 7 også! de klarte og fikse dette med en sp tidligere men det her blir for dårlig :s , har avinstallert alle nvidia driverne til kortet mitt og kjører nå på bare standard ms drivere i håp om at det skal fungere..har vært rapportert tidligere at det fungert godt så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...