Gå til innhold

polariserings filter bare dritt, kan ikke rense det uten å få riper!


Anbefalte innlegg

dere skulle bare ant hvor frustrert jeg er nå!!!!!!!

 

Jeg renset den ene siden av mitt hoya pro1 polariserings filter, til 800 kr, men når er det fult av små riper!????????????

 

Jeg brukte vanlig linse papir og kodak lens cleaner. Jeg har brukt akkuart samme metoden for å rense min linse uten noe komplikasjoner!!!!!!!!!

 

FY FAEN, dette filteret kostet meg 800 kr som sagt, håper ikke de små ripene vill ha noe å si for bildekvaliteten!!!!!!!!

 

Det må jo være slik at glassene i slike filtere må være ultra følsome og at det kreves en spesiell teknikk for å rense dem.....vet a søren jeg!!!

 

PS jeg brukte også en tøy bit som er lagd for å rense forskjellige typer linser, kan virker som den er årsaken. Merkelig, siden den er lagd av fint tøy og funker helt fint på kamera linsa!!!!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg fant den skyldige nå, den ene neglen min!! Kan hende den har tucha glasset et par ganger når jeg har gjort rensen!!Men mulig det er den tøy biten også.....

 

Men søren assa, neglen min er jo relativ myk....sykt følsomt glass det er på et slikt filter da!? Vill disse ripene ha noe å si, så lenge de er veldig små og går sirkulært!?

Lenke til kommentar

Tenkte det var kjekt å finne ut av det med rensing, rensevesker og filtre så jeg lette litt på hoya sine sider. Og på en av dem fant jeg dette:

 

CLEANING YOUR FILTERS:

Due to their high precision, filters should always be handled with care and kept clean whenever possible. Filters should be cleaned gently with just a lens tissue or soft cotton cloth, such as Hoya's Hi-Tech Microfibre cleaning cloth.

 

Never use any chemicals, such as lens cleaning fluid, on your filters, as these can damage the coatings. If any stubborn stains occur, these can usually be washed off with some clean water and a soft cotton cloth.

 

-------

Her er en link til filtre du kan rense.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Vill disse ripene ha noe å si, så lenge de er veldig små og går sirkulært!?

Med liten blenderåpning og nær fokus kan det nok hende at de kan syns på bildet.

 

Svarte, håper ikke dette var 800 kr rett i dass...har jo nesten ofret en uke med mat for å kjøpe dette filtere!!!

 

Kommer nok til å bruke det mest på landskaps bilder, men skal foreta meg en liten makro test med blender f/8 og se om det syntes.....får krysse fingerene!!!

 

Uansett, så irriterer lissom tanken på at ripene er der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...