Mykos Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei Jeg vurderer å bygge om noen litt eldre PCer og se om jeg kan bruke noen deler til en server. Serveren skal vel brukes til å hoste en personlig hjemmeside(apache?) og kanskje som ftp server? Spørsmålet er hva jeg skal se etter, hvor kraftig må maskinen være for å klare denne jobben greit? Eventuelt hvor mye må jeg ut med for å kjøpe deler til en helt grei slik server og bygge selv? Takk, Mykos Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har du sett litt rundt i forumet? Sjekk denne tråden! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1101329 Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hehe, takk skal du ha. Sitter og laster ned heavy så nettet går så tregt at jeg orka ikke sitte å snegle meg rundt i forumet, sorry for det Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det er nedlasting av filmer du skal bruke serveren til og kanskje...? Poenget er at du slettes ikke trenger noen god pc for å utføre slike oppgaver. Kanskje du skal bruke linux? Ganske lærerikt å sette opp, samtidig som det ikke blir for vanskelig! Du kan nok bruke det meste rusk og rask som er nyere enn 10 år til server! Kommer selvfølgelig litt an da, men stort sett. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hadde i utgangspunktet ikke tenkt noe nedlasting av filmer, men man vet jo aldri. Blir vel først og fremst hosting av webside, ftp og eventuellt filserver. Takk for hjelpen. Tror jeg da får demontere pcene jeg har her og få en oversikt over delene, så legge dem ut her og få litt hjelp til hva jeg kan bruke Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jada! Bare legg ut informasjon om det du har du, så noen kan se på det, så finner du helt sikkert noe du kan bruke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå