Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo Thinkpad R500. Windows Vista Business. CPU Spikes

Anbefalte innlegg

Hei hardware.no forumbrukere! :)

Jeg trenger litt hjelp med min Thinkpad. For noen dager siden fikk jeg den såkalte "Blue screen of death", hvor den dumpet fysisk minne, og nektet å starte opp. Jeg brukte en såkalt ThinkVantage "funksjon" som heter "Recovery & Reload". Jeg tømte hardisken og opprettet maskinen tilbake til "factory defaults".

Alt fungerte fint etter dette, og jeg gjorde alt av automatiske oppdateringer på maskinen etter recovery'n. Jeg bruker datamaskinen for det meste til skole og pokerspilling. Problemet mitt nå er at jeg bruker et såkalt "Database-program" som legger alle hender jeg spiller på online poker inn i en database, slik at jeg kan gå tilbake og se hva jeg taper på, hva jeg må luke ut osv. (Dette er egentlig ikke viktig). Programmet heter HoldemManager og bruker nok en 15-20% av CPU når den kjører importering av hender.

Jeg spiller 3 pokerbord samtidig, på en veldig enkel klient, dette bruker veldig lite prosessorkapasitet (5-10% MAX). Problemet mitt etter recovery'n er at jeg plutselig får major LAG Spikes i Windows. Pokerklienten fryser og dette er utrolig irriterende når man sitter med AA på handa! ;P

Jeg trykker Ctrl + Alt + Del og åpner opp Task Manager, her ser jeg at CPU kjører på 100% og minne kjører veldig høyt under disse "spikesene".

Hadde aldri dette problemet før jeg tok recovery på datamaskinen.

Har dere noen tips til hva jeg bør se på ? Trenger dere mer informasjon om feilen ?

Håper på gode svar!

Mvh. Joar Are "BettaDays" Lyngaas :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...