Hyuki Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvordan kan jeg lære å gjøre dette? D: Me want to do. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Hvor bor du? Gå på http://www.parkour.no/forum Og sett opp et treff, eller sleng deg på et. Det er erfarne folk i flesteparten av byene i Norge som kan hjelpe deg i gang, som du kan trene med, og som vil gi deg tips og råd. Det har ikke noe å si om man kan noe fra før eller ikke, alle kan være med på treff. Endret 28. april 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Øvelse-gjør-mester....? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Riktig, men det er ekstra nyttig å ha noen å lære av. Sånn i begynnelsen. Lenke til kommentar
0lemartin Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 God balanse, god smidighet, ekstrem god spenst, tørre og gjøre ting er også ett aav kravene god kropsbyggning, + øvelse gjør mester, så bare å sette igang og trene ;D Lenke til kommentar
Grand Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det er vell lurt å lære seg skikkelig lande teknikk så du ikke ødelegger knea dine. Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 trene noe jævlig Å rulle når du lander er mitt tips Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er vell lurt å lære seg skikkelig lande teknikk så du ikke ødelegger knea dine. Second that, er noe av det første vi lærer i sammenheng med slikt. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Tren mage og rygg også, så du ikke får prolaps i ryggen etter første hoppet. Krever ekstremt mye av ryggen når du lander. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Man burde ikke hoppe fra noe høyere enn man kan hoppe opp til. Etter en del års trening kan man begynne å tenke på å hoppe fra litt høyere saker, hvis man har teknikk og styrke. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Veldig interessant, tenker på å begynne med dette selv. Så alt jeg trenger å gjøre er å lage et treff her i Bergen, så vil folk møte opp og lære meg stuff? Er helt n00b, men har alltid likt å løpe, hoppe over ting, osv osv. Tror parkour er noe for meg ;P Lenke til kommentar
buvvije Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Har drevet en del med parkour selv. Jeg vil anbefale å starte i det lave først. Kanskje litt kjedelig i starten, men så absolutt det lureste. Tenk på dette når du er i begynnelsen: - Når du lander ikke har mer enn 90 grader bøy i knærne - For å lære deg å rulle, start bare på bakken, rull fra en skulder, over mot motsatt hoft, for å fordele vekten over på hele ryggen. - Musklene kommer etterhvert, med mindre du vil trene muskler utenom. Parkour forumet er MEGET anbefalt da dette er en gjeng med mange erfarne folk som vet hva de driver med. Sist, men ikke mins, det er UTROLIG gøy når du begynner å få til teknikkene ordentlig! EDIT: På filmen er det freerunning Endret 5. november 2009 av buvvije Lenke til kommentar
cokebo Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 jeg hopper over alt som er.. Lenke til kommentar
buvvije Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Veldig interessant, tenker på å begynne med dette selv. Så alt jeg trenger å gjøre er å lage et treff her i Bergen, så vil folk møte opp og lære meg stuff? Er helt n00b, men har alltid likt å løpe, hoppe over ting, osv osv. Tror parkour er noe for meg ;P Bergen Gathering ellno er det noe som heter, var før hvertfall. Men som mange andre her har sagt, prøv http://www.parkour.no eller hva det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå