Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Noen som kan har erfaring med Olympus ZUIKO DIGITAL 50mm f:2.0 ? Jeg kom over det objektivet til 750,- på netshop's lagersalg og lurer på om det er et så bra kjøp som jeg tror. Har fra før kun kit objektiv (14-42mm f3.5-5.3) som jeg ikke er så veldig imponert over. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Slå til mens det enda er noen igjen. Tom Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Aaargh. Hvor er lagersalget. Har lånt dette objektivet noen ganger fra ei jeg kjenner og jeg vil så absolutt anbefale det. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Aaargh. Hvor er lagersalget. Har lånt dette objektivet noen ganger fra ei jeg kjenner og jeg vil så absolutt anbefale det. Lagersalget finner du øverst på førstesiden, men de hadde bare 1 stk, og det er på vei til meg nå :-) Men - passer det objektivet til E-420? Ble litt usikker nå ettersom det står " Combines the brightness of an F2 aperture with the compact size of the Four Thirds System." i teksten. Vil det si at jeg går på en smell her? Lenke til kommentar
goffen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ifg Dpreview.com: The Olympus Zuiko Digital 50mm F2.0 Macro is a lens which we've held in high regard ever since we started using it for our reviews of Four Thirds camera bodies, and subjecting it to our full optical test suite shows precisely why. Certainly in terms of the studio results, it's the nearest we've yet found to a technically perfect lens (although it's important to appreciate that we haven't yet tested any comparable short tele macros for other formats). It's impressively sharp right across the frame even wide open, shows no significant lateral chromatic aberration or vignetting, and is near-perfectly corrected for distortion. Real world results not only bear this out, but also show that the lens maintains image quality across the entire focus distance range, making it suitable for macro, portraits and general-purpose short telephoto use alike - no mean feat at all. And in design terms it's compact and reasonably lightweight, yet solidly build and weatherproofed, providing a combination of features unmatched by any other manufacturer Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Ifg Dpreview.com: //snip// virker jo som et røverkjøp - hvis det passer da. Hvis ikke så dukker det nok opp på bruktmarkedet om et par dager... Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 50mm/f2.0 til 750!?! Hvorfor kunne det ikke vært meg som oppdaget det tilbudet Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Helsike! Det var jo en lattelig pris.. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ifg Dpreview.com: //snip// virker jo som et røverkjøp - hvis det passer da. Hvis ikke så dukker det nok opp på bruktmarkedet om et par dager... Det paser helt fint til E-420, så ingenting å være redd for Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Ifg Dpreview.com: //snip// virker jo som et røverkjøp - hvis det passer da. Hvis ikke så dukker det nok opp på bruktmarkedet om et par dager... Det paser helt fint til E-420, så ingenting å være redd for you just made my week og netshop da. Allerede mottatt sporingsnr. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) you just made my week og netshop da. Allerede mottatt sporingsnr. Du kan jo selge det til meg for en tusenlapp eller noe sånt! Men seriøst, grattis. Det var et veldig godt kjøp! Endret 28. april 2009 av iskaldcola Lenke til kommentar
G3 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvis dette er "macro" objektivet, så er denne prisen mistenkelig lav... Forøvrig det eneste objektivet som har fått karakter 9,5 for bildekvalitet på dpreview.com Du har gjort et KJEMPEvarp ! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Hvis dette er "macro" objektivet, så er denne prisen mistenkelig lav...Forøvrig det eneste objektivet som har fått karakter 9,5 for bildekvalitet på dpreview.com Du har gjort et KJEMPEvarp ! det er dette objektivet så det var mistenkelig billig ja, men utgått produkt, siste de hadde på lagersalget. Klager ikke på den prisen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Klager ikke på den prisen Nei, det bør du ikke... Her ser du hvor mye det "burde" kostet... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Klager ikke på den prisen Nei, det bør du ikke... Her ser du hvor mye det "burde" kostet... Det stod før- og nåpris, det var derfor jeg ble intressert. Hadde egentlig ingen planer om å kjøpe objektiv akkurat nå... Lenke til kommentar
Cax Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det der er jo helt sprøtt. De må ha fått i seg noe LSD eller denslags hos NetShop. Det er ikke vanlig å selge optikk med 85% rabatt. Der var du heldig. Og som er kommet frem: ZD 50/2 er antageligvis et av verdens mest perfekte objektiver innen sitt bruksområde, og det er ikke bare gjetord blant Olympus-folk, som samtlige tester viser. Legg merke til at frontelementet buer gæren vei Lenke til kommentar
T34 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvorfor har dem ikke noe knask optikk til Canon på billigsalg da Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Trådstarter har nettopp gjort meg forferdelig sinna. Gnarl. Men gratulerer, det er et objektiv som er så sweet at jeg nesten ikke har ord. Det er så sweet at det nesten drypper sukker av det. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Trådstarter har nettopp gjort meg forferdelig sinna. Gnarl. Men gratulerer, det er et objektiv som er så sweet at jeg nesten ikke har ord. Det er så sweet at det nesten drypper sukker av det. Han fikk det jo nesten. Jeg klikka på kjøp-knappen til jeg fikk vondt i fingeren. Men det var "utgått".. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Trådstarter har nettopp gjort meg forferdelig sinna. Gnarl. Men gratulerer, det er et objektiv som er så sweet at jeg nesten ikke har ord. Det er så sweet at det nesten drypper sukker av det. Eneste grunnen til at han fikk kjøpt den, er fordi jeg er snill. Ellers så hadde den vært min Jeg klikka på kjøp-knappen til jeg fikk vondt i fingeren. Men det var "utgått".. Der tar du feil - trådstarter kjøpte den de hadde på lager. Nå er den utgått. Tom Endret 29. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå