Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hallo, vil ikke kalle det et stort problem, men er hvertfall 180cm høy og veier 60kg og er født tynn. På armene mine syns blodårene mine ekstremt når jeg trener eller er varm generelt. Det siste året har jeg merket at jeg har begynt å få det rundt ved skrittet og leggene. Har ikke merket at jeg har gått ned i vekt eller opp for den saks skyld, men lurer på om grunner til at blodårer stikker ut. Faren min er også som meg, ekstremt med blodårer her og der. og har noen andre merket at når de tar fingern på en blodåre og drar den nedover så vil de merke en "kul"/"klump" på visse punkter, hva er det? Har vært hos legen på vanlig sjekk og alt det der og ingen ting var galt, men lurer bare. Er gutt 18 år btw. Takker til svar. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 At blodårer blir synlige er vel fordi du ikke har nok fett til å skjule dem vil jeg gå utifra. Har selv nesten ikke fett på armene og derfor ganske godt synlige blodårer også. Vet ikke med disse kulene, men kan jo gjette på at det er på grunn av ting som ligger under å hindre strømmen litt akkurat der, evt. svinger på blodårene og slikt..? Selv synes jeg bare at det er tøft at blodårene mine buler frem når jeg tar i litt. Det er jo bare bra at de er store så de får fram godt med oksygen til mysklene når det trengs Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Er også slik, og de er enda mer definert hvis jeg er dehydrert. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hallo, vil ikke kalle det et stort problem, men er hvertfall 180cm høy og veier 60kg og er født tynn.På armene mine syns blodårene mine ekstremt når jeg trener eller er varm generelt. Det siste året har jeg merket at jeg har begynt å få det rundt ved skrittet og leggene. Har ikke merket at jeg har gått ned i vekt eller opp for den saks skyld, men lurer på om grunner til at blodårer stikker ut. Faren min er også som meg, ekstremt med blodårer her og der. og har noen andre merket at når de tar fingern på en blodåre og drar den nedover så vil de merke en "kul"/"klump" på visse punkter, hva er det? Har vært hos legen på vanlig sjekk og alt det der og ingen ting var galt, men lurer bare. Er gutt 18 år btw. Takker til svar. de kulene, eller klumpene, er ventiler i blodårene som skal forhindre at blodet strømmer feil vei, ganske fancy greier. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Venous_valve.png Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Selv synes jeg bare at det er tøft at blodårene mine buler frem når jeg tar i litt. Det er jo bare bra at de er store så de får fram godt med oksygen til mysklene når det trengs De synlige blodårene er vener som transporterer oksygenfattig blod tilbake til hjertet. De ligger under huden for å kunne gi fra seg varme. Det er ikke puls i disse blodårene og det er ganske lavt trykk i dem. De harde klumpene er veneklaffer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå