martin_meling Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Etter en aldri så liten rensking av gammelt rusk på harddisken min sluttet internett å fungere på maskinen min. Maskinen kjører på Windows 98 SE og er koblet sammen i nettverk med en annen maskin med windows xp Har prøvd å konfigurere nettverket på ny, uten hell. Klarer å pinge ip adresser, men ikke www adresser. Får kontakt med f.eks 193.69.165.20 som er vg`s ip adresse, men ikke når jeg prøver å pinge www.vg.no. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hva med og gå in på warez.com? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Hva med og gå in på warez.com? Hva skal jeg se etter der da? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 internett via en router? Isåfall har du sjekket at du har tastet inn riktig DNS servere? uten det så får du bare kontakt med ip'er og ikke domenenavn. Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Problemet er jo at du ikke får et DNS oppslag ta en ipconfig.. hva får du da? Sjekk TCP/IP instillinger DNS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå