turbosverre Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Bytta fra thermaltake 480w (Xaser silent purepower) til corsair 550w http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339898 og maskinen gir feilmeldingen at pci-ex-powerconnector ikke er kobla til grafikkortet. Det er de begge to, og det er ikke så lett å ta feil siden det står pci-ex på to av ledningene fra psuen. Det snåle er at maskinen gikk greit uten max belastning m gamle psuen(BF2 gikk greit, Crysis sørga for reboot), men samme feilmelding kommer når jeg kobler opp m den igjen. Ellers virker maskinen om jeg setter inn gammelt gf 6800-grafikkort istedenfor radeon 4870 m corsair 550w´en. Trodde m en gang at 550´ikke var sterk nok, men sabla snålt at gamle oppsettet med et ikke funker lenger, booter ikke en gang, kun feilmeld m rød skrift i det jeg slår på. Har ellers bare to disker (en sata 500gb, en ide 250gb) og dvdbrenner, 2 gb ram og intel E7300 cpu. Uti fra alle beregninger jeg har sett skulle 550w funke, i alle fall klare oppstart. Håper ikke dette er feilposting siden det dreier seg om både skjermkort og psu. Noen ide´er? Har lurt på om skjermkortet har tatt kvelden, men fatter ikke den feilmeldinga. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 550w skal være kraftig nok. Og du er 100% sikker på at alt er kobla riktig? Hvis det kommer bilde på skjermen ville det vært rart om det var skjermkortet. 6800 trenger vel ikke strøm direkte fra PSU? Tror nok du har et problem med PSU'en. Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 550w skal være kraftig nok. Og du er 100% sikker på at alt er kobla riktig? Hvis det kommer bilde på skjermen ville det vært rart om det var skjermkortet. 6800 trenger vel ikke strøm direkte fra PSU? Tror nok du har et problem med PSU'en. Er egen strømtilkobling på 6800gt ialfall, har ikke prøvd å kjøre uten, mulig det går. Eneste bildet som kom opp er sort skjerm m rød skrift som sier "power connector to pci-e adapter is not connected" og at man må sjekke manualen e.l. Har sendt både psu og grafikkort til komplett for feilsjekk, ganske sikker på det må være noe med skjermkortet også,virket ikke med den gamle psu´en heller. Det gjorde det jo i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå