Simkin Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) At det koster kan vi ikke hjelpe deg med du hadde sikkert hørt at Audi var noe ræl før du kjøpte den uansett inv_biggrin.gif http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=562226 Endret 22. mai 2009 av Simkin Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Okei, takk for svar. Tror du det vil koste mye å skifte en evt drivknute? Trenger ikke av med hele drivakslen på den modellen for å skifte drivknute, man gjør det heller på bilen. Sparer mye jobb, og går raskere. Du trenger: 1. stk. drivknute på biltema. (Ca. 649). 1. stk. mansjettsats fra et annet sted enn Biltema, gjerne av merket Spindan. ca. 200 kr. 1. stk. ny tverrbolt til å låse øvre bærearmer samt en mutter, ca. 30 kr hos forhandler. (Eller så kan du få dimensjonen av dem, og handle et annet sted hvis de ikke har). = 879 kr hvis du gjør det selv og har tilgang til verktøy. På verksted så kommer det vel på en 3-4000 +++ inkludert del. Har bestillt drivknute nå og fyren sa at mansjettsats fulgte med. Hvorfor må jeg ha fra et annet sted en biltema? Btw så må jeg fikke chassinr mitt for å kunne bestille tverrbolt og jeg finner ikke nr? Hvor skal det stå? Har letet i vognkortet og på bildøren :/ Takk for svar Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Fordi jeg syntes at settet som fulgte med knuten fra Biltema var elendig. Værst var strammebåndene som fulgte med, her var det et system der man måtte dra i en metall strimmel og håpe på at det blir tett. Med det fra spindan er det bare å klemme sammen med en hesteskotang, så strammes det skikkelig og det blir tett. Husk at du absolutt ikke vil at fett skal komme ut. Chassisnummer finner du her: mekonomen.no og i vognkort. Orginalforhandler finner dette til deg uten noe som helst problem, eller noen som har tilgang til ETKA. Der står også de rette dimensjoner. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Er nok drivknute. Min bil oppførte seg forresten ganske likt den beskrivelsen du kommer med før girkassen røyk Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har bestillt drivknute nå og fyren sa at mansjettsats fulgte med. Hvorfor må jeg ha fra et annet sted en biltema? I tillegg beholder ikke Biltema-mansjetten "trekkspill"-formen særlig lenge, den blir uformelig og sprekker lettere enn bedre mansjetter. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 dessuten er det like greit å sjekke formen på den andre drivknuten også. er det sprekk i den så burde den skiftes. Trykk på den så merker du fort om den er tett eller lekker. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 HEr er en DIY guide: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkive...23.php&var= Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ok det skal jeg, men hvor kan jeg få tak i en slik mansjettsats? På mekonomen står det understellsnr som jeg da går ut i fra er det samme som chnr? Fyren på mitt lokale verksted sa: Dersom bilen har chnr før 8DT148142 er dette bestillingsvare. Men har den chnr etter dette er det lagervare. Mitt understellsnr er WAUZZZ8DZSA118438 hvordan skal jeg tyde det da? Endret 27. mai 2009 av r.giggs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå