Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny feil med Audi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, takk for svar. Tror du det vil koste mye å skifte en evt drivknute?

Trenger ikke av med hele drivakslen på den modellen for å skifte drivknute, man gjør det heller på bilen. Sparer mye jobb, og går raskere.

Du trenger:

1. stk. drivknute på biltema. (Ca. 649).

1. stk. mansjettsats fra et annet sted enn Biltema, gjerne av merket Spindan. ca. 200 kr.

1. stk. ny tverrbolt til å låse øvre bærearmer samt en mutter, ca. 30 kr hos forhandler. (Eller så kan du få dimensjonen av dem, og handle et annet sted hvis de ikke har).

= 879 kr hvis du gjør det selv og har tilgang til verktøy. På verksted så kommer det vel på en 3-4000 +++ inkludert del.

Har bestillt drivknute nå og fyren sa at mansjettsats fulgte med. Hvorfor må jeg ha fra et annet sted en biltema?

Btw så må jeg fikke chassinr mitt for å kunne bestille tverrbolt og jeg finner ikke nr? Hvor skal det stå? Har letet i vognkortet og på bildøren :/

Takk for svar

Lenke til kommentar

Fordi jeg syntes at settet som fulgte med knuten fra Biltema var elendig. Værst var strammebåndene som fulgte med, her var det et system der man måtte dra i en metall strimmel og håpe på at det blir tett. Med det fra spindan er det bare å klemme sammen med en hesteskotang, så strammes det skikkelig og det blir tett. Husk at du absolutt ikke vil at fett skal komme ut.

Chassisnummer finner du her:

mekonomen.no og i vognkort.

Orginalforhandler finner dette til deg uten noe som helst problem, eller noen som har tilgang til ETKA. Der står også de rette dimensjoner.

Lenke til kommentar
Har bestillt drivknute nå og fyren sa at mansjettsats fulgte med. Hvorfor må jeg ha fra et annet sted en biltema?

I tillegg beholder ikke Biltema-mansjetten "trekkspill"-formen særlig lenge, den blir uformelig og sprekker lettere enn bedre mansjetter.

Lenke til kommentar

Ok det skal jeg, men hvor kan jeg få tak i en slik mansjettsats? På mekonomen står det understellsnr som jeg da går ut i fra er det samme som chnr?

Fyren på mitt lokale verksted sa:

Dersom bilen har chnr før 8DT148142 er dette bestillingsvare. Men har den chnr etter dette er det lagervare.

Mitt understellsnr er WAUZZZ8DZSA118438 hvordan skal jeg tyde det da?

Endret av r.giggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...