Ståle Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Jeg fikk et lite problem til, og er vel like greitt å bare poste det her. Er vel ikke verdt en ny tråd Problemet er 2 kolonner i en combobox. Får lest ut, men ikke satt inn. i = 0 While Not MyRec.EOF ' Loop trough the table Form_ak_sok.cbetternavn.AddItem MyRec![id] ' Form_ak_sok.cbetternavn.Column(1, i) = MyRec![etternavn] Form_ak_sok.cbfornavn.AddItem MyRec![id] ' Form_ak_sok.cbfornavn.Column(1, i) = MyRec![fornavn] i = i + 1 MyRec.MoveNext Wend Trenger sårt hjelp Original Post Jeg er helt ny med Access, og har bare vært borti SQL med PHP før. Fant ut at DoCmd.runSQL kunne brukes til INSERT, UPDATE og DELETE. Men hvordan skal jeg få hentet ut det jeg finner med SELECT? Takk for all hjelp. Edit, fant noe. Men får det ikke til å virke. Funksjonene går om og om igjen. Og spør hele tiden om å få endre på den ene raden. Den burde da bare gå 1 gang? Public Sub person_inn(varpersonid) vartbl = "tbl_besokende" strSQL = "UPDATE " & vartbl & " SET status='inne' WHERE personid='" & varpersonid & "';" DoCmd.RunSQL strSQL strSQL = "SELECT etternavn, fornavn FROM " & vartbl & " WHERE personid='" & varpersonid & "';" Dim MyDB As DAO.Database, MyRec As DAO.Recordset, MyList As String Set MyDB = CurrentDb Set MyRec = MyDB.OpenRecordset(strSQL) 'While Not MyRec.EOF ' Loop trough the table 'MsgBox (MyRec![etternavn] & ", " & MyRec![fornavn] & " er nå inne på basen") 'Wend MyRec.Close MyDB.Close End Sub Endret 29. april 2009 av Ståle Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du flytter cursor til neste rad ved ved å kalle MyRec.MoveNext. Legges i While...Wend loopen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Se der ja. Nice. Endret 29. april 2009 av Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå