Gå til innhold

Din første jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min aller første var å selge Ba og Dagbladet på søndager. Lange avstander å sykle og ikke særlig mye penger. Men god trim og når været var fint var det nesten koselig. Mange hyggelige kunder også. Fikk blant annet verdens største sjokoladeplate som julegave av en eldre dame jeg hadde solgt avis til en stund.

 

Var 13.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Jobbet på bakeri noen uker hver sommer fra jeg var 10. Var selvsagt ikke formelt ansatt, men bakeriet eies av slekta mi, og siden jeg elsket å være der, fikk jeg være med farmor på vakt fra 4 om natta, og hjalp til med det som trengtes.

 

Tok diverse malerjobber fra jeg var 12, for varierende lønn.

 

Fikk jobb på konfeksjonsfabrikken der pappa er leder fra jeg var 12, og flyttet dresser og hengte på lapper for 60 kr timen. Ganske kos.

 

Da jeg var 15 fikk jeg jobb på skobutikk, og hadde vel 84 kr/timen der. Gikk bare inn og spurte om de hadde behov for flere ansatte.

 

Har hatt flere jobber siden det, men har aldri behøvd å sende søknad. Det er ofte nok å bare gå inn og snakke med dem personlig, og være hyggelig og presentabel.

Lenke til kommentar
Min aller første var å selge Ba og Dagbladet på søndager. Lange avstander å sykle og ikke særlig mye penger. Men god trim og når været var fint var det nesten koselig. Mange hyggelige kunder også. Fikk blant annet verdens største sjokoladeplate som julegave av en eldre dame jeg hadde solgt avis til en stund.

 

Var 13.

Samme her. Men var jo så dårlig betalt at det var skummelt....

Lenke til kommentar

Min første jobb va på Rema 1000 når jeg var 14 år, og jobber der den dag i dag (fyllte netopp 17). Begynte ikke å jobbe så veldig mye før i høst og jobben gikk da mest utpå å gjøre mye av arbeidet som var å gjøre på gulvet, dvs sette ut varer, vaske, rydde, ta retur ol. Lønnen lå inntil 15 desember på 84-95 kroner + UB tillegg på høsten når jeg jobbet over 12 timer i uken. I dag har jeg et mye større ansvarområde (stengeansvar osv) og sitter også i kassen + at jeg vasker butikken hver morgen før skolen. Lønnen ligger på 119,48 i timen + UB tillegg og en fast lønn på vaskejobben på 7500 i måneden (ca 30 timer med arbeid).

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du din første jobb? - Fikk min første jobb ved at mamma fortalte meg at en kollega trengte hjelp i en idrettshall i kommunen. Så ivrig som jeg var tok jeg jobben med en gang. Behøvde å møte på et lite uformelt jobbintervju hvor vi bare snakket litt løst.

 

Hva gikk den ut på? - En idrettshall som trengte oppussing. Basically mye maling, men også rydding ulike boder osv.

 

Hvor gammel var du? - 14 år. (65 kroner timen hvis noen lurte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...