Greysteel Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei. Jeg leter etter en bok som jeg husker at klassestyreren vår leste høyt for oss på barneskolen. Har veldig lite å gå på her, så håper at noen kanskje vet hvilken bok jeg tenker på. Så vidt jeg kan huske handlet den om at noen hadde stjålet/skulle stjele tiden, og hovedpersonen(e) prøvde å stanse dette. Vet at dette kan minne litt om Michael Endes Momo, eller kampen om tiden, men denne er jeg sikker på at det ikke var. Tror kanskje at forfatteren kan ha vært norsk, og mener også å huske at omslaget var blått, om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Tornerosa Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kan det være Heksene, Mathilda eller noe annet av Roald Dahl? Vet at disse bøkene ofte blir lest av lærere til skoleelever. En annen bok er Mio min mio, er usikker på hva den handler om eller hvem som har skrevet den da.... Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Jeg har lest alle de du nevner, og det er ingen av disse. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Bibbi Bokkens magiske bibliotek? Nei, sikkert ikke ... Lenke til kommentar
TheFreak Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Stikk på din lokale barneskole og spør etter barnebøker av norske forfattere og se om du finner noe. Har ikke noe bedre råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå