Gå til innhold

Plus500 til trading av aksjer og valuta, noen erfaringer eller meninger?


۩ҲЖҲ۩

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i en god stund nå drevet og lest opp på div. e-bøker om aksjer og valutatrading, samt skal gå på noen seminarer om overnevnte.

 

Det jeg lurte på er om dere har noen erfaringer eller formeninger om Plus500 plattformen til bruk for aksjetrading, valutatrading og diverse. Det virker som en temmelig solid løsning for meg, men jeg har langt ifra innsikten og kompetansen til å uttale meg så dypt som mange på Økonomiforumet her.

 

Planen var å kjøre aksjer og aksjefond igjennom banken min (www.skandiabanken.no), og drive med valutatrading på siden igjennom hvilken valutatrading-plattform jeg skulle lese meg til er mest "profitable" og brukervennelig.

 

EDIT: Link til siden

Endret av ۩ҲЖҲ۩
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som alt dette ikke var ekte produkter men en form for CFD?

 

Jeg anbefaler alle på det sterkeste å holde seg langt unna CFD produkter tilknyttet: råvarer, valuta, indexer...

 

aksjer i CFD er ok men ofte langt fra optimalt, kommer an på investeringsformen din...

 

har ikke peiling på den plattformen..

Lenke til kommentar

http://www.plus500.com/Help/HelpIntroduction.aspx

 

Det står enkelt forklart på siden... under help...

 

Med mine egne ord: Det er en derivat. Det er et fiansprodukt som speiler kursene på underliggende aktiva, eks indexer,aksjer, råvarer, valuta.

 

Hvis jeg forstå denne siden rett så selger de på denne siden Valuta CFD, aksje CFD, råvare CFD, dvs de selger deg ikke ekte valuta, råvarer, aksjer.. men et papir instrument som speiler kursene til valuta markedet, (riktignok med dårligere spreads og likviditet enn det ordentlige markedet - noe som er grunnen til at jeg ikke anbefaler CFD's vertfall ikke til folk som ikke vet hva de gjør).

Endret av joakim1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette som står på siden deres burde være grunn nok til å holde seg unna:

 

Husk at CFDer er et giret produkt og kan resultere i tap av hele det første innskuddet. Handel med CFDer passer kanskje ikke for deg, så forsikre deg om at du fullt ut forstår risikoen du utsetter deg for.
Lenke til kommentar

Grunnen til at en CFD er "giret" er at marginen de krever er ganske lav, gjerne rundt 5-15%. Så med en handel på $100,000 så trenger du kun å spytte inn $5,000 selv på kontoen. Dersom derivatet går i din disfavør (de kalkulerer gjerne P&L konstant) så må man betale inn mer penger. I verste fall så blir posisjonen gjort opp, og dersom tapet er større enn det du har på konto så blir du ansvarlig for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det står på internett siden deres at de selger posisjonen dersom du ligger ann til å tape. Det betyr at går det ikke din vei er pengene dine blåst veldig fort.

 

Hva er feil med gammeldagse aksjer?

Selv om det går litt tregt oppover, rekker du å tenke deg om når det går nedover.

 

Uansett er det ofte smart å holde seg til meglere og plattformer med representasjon i Norge og det finnes flere plattformer hvor du kan handle både CFD og Valuta, som for eksempel Saxobank som er Dansk. CMC reklamerer veldig både i aviser og på TV om dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...