tha_lode Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hei alle. Jeg er keen på et par 1.5 TB disker til RAID i min Qnap server. Hadde egentlig tenkt meg Samsung Ecogreen F2 modellen, men det virker som det kommer til å ta lang tid før den kommer hit til lands. Derfor falt blikket mitt på Seagate Barracuda 7200.11. HAr sett mange meninger om denne, så derfor spør jeg her: Har disse blitt mer stabile nå, eller fins det fortsatt mange modeller som pajer ut for et godt ord? Det har jo kommet noen nye firmware til de som skulle fikse problemene. Qnapen støtter i hvertfall diskene, men jeg er lite keen på å legge viktige ting på en disk som kanskje kaster inn håndkle etter en uke/måned. Gode og dårlige erfaringer mottas m takk, men helst ifra dere som har prøvd med ny firmware. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) er nok ganske lenge siden det var noen problemer med disse nå og de du får i butikken har ny firmware, er vell fortsatt et par som påstår de ikke er trygge men skulle vi boikotta alle ting som tidligere har hatt problemer ville vi vært tilbake til blyant og papir Endret 29. april 2009 av cruzader Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Vel, jeg mener nå det var et skritt tilbake da vi forlot fjær og blekkhus sjøl da. Papyrus var dessuten skikkelig stabile saker det. Spøk tilside så hadde det vært fett med noen real-life erfaringer. Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Den fungere helt strålende med for meg i min ubuntu server, eneste som var litt epic phail var at jeg fylte den opp på 2 måneder :/ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 har hatt 16stk stående i bortimot 24/7 bruk siden desember uten noen problemer, fikk utmerket hjelp fra seagate tech angående råd om oppgradering av FW på disker i raid for og unngå risiko eller nedetid av raidet, fikk faktisk en mail uken etter jeg satte saken som løst fra teknikeren om alt fungerte ok så jeg har ikke noe og utsette på verken diskene eller seagate så blir nok flere av disse på meg om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå