Gå til innhold

Slanke seg tips?


Anbefalte innlegg

Jeg er 13 år og vil gjerne slanke meg, har dere noen tips. Ja, jeg vet jeg ikke burde. Men jeg er 26-27.7 i BMI, og er 172. Tør ikke si min vekt, alle vil bare plage meg da.

Spise skjema:

 

Frokost: Yoghurt, to brødskiver med leverpostei

Skolemat: polarbrød med ost eller eple og en brødskive med leverpostei

Kveldsmat: Nudler, eller appelsin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 13 år og vil gjerne slanke meg, har dere noen tips. Ja, jeg vet jeg ikke burde. Men jeg er 26-27.7 i BMI, og er 172. Tør ikke si min vekt, alle vil bare plage meg da.

Spise skjema:

 

Frokost: Yoghurt, to brødskiver med leverpostei

Skolemat: polarbrød med ost eller eple og en brødskive med leverpostei

Kveldsmat: Nudler, eller appelsin.

 

Nå vet ikke jeg hvor sent på kvelden du spiser de nudlene, ern gyllen regel er å ikke spise for mye om kvelden. Kroppen trnger ikke mye energi når den sover. Men for all del. Om du er sulten må du spise. Men ikke vær redd for å bli for sulten om morgenen igjen. Det er meningen at du skal være det da. Hva har vi ellers frokost til? Og hvis du spiser dette hver dag, kan det være ett tips å variere kostholdet.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Alle sier det med å spise mindre enn du forbrenner.

Men en ting som er ganske vesentlig er at kroppen forbrenner mindre når du spiser mindre. Så i stede for å spise en appelsin/nudler til kveldsmat bør du heller ta deg en halv brødskive el. når du kommer hjem fra skolen, og en appelsin, eller et annet lite måltid med lite kcal som middag. Ikke etter klokka sju.

 

Og husk at en veldig streng og kjedelig deit ofte fører til at du sprekker.

Endret av LE0910A04
Lenke til kommentar

Litt om nudler

tips for å redusere vekt på en fornuftig måte er å erstatte tung junk food med mer sunn mat. når du fjerner f.eks potetgull fra lista de (1800 kcal per pose) så kan du erstatte det med opp mot 3 måltider. poenget med denne erstatningen av usunne matvarer er for å ikke redusere livskvaliteten, men at du kan spise enda mer, men bare litt annerledes. så du kan spise mer mat og likevel gå ned i vekt bare ved å erstatte slike usunne ting.

Lenke til kommentar
trene mer, spise mindre

 

Jepp, verre er det ikke. Spiller egentlig ingen rolle hvordan du gjør det så lenge man opprettholder kaloriunderskuddet.

 

Dessuten ville jeg kuttet ut både brød og nudler.

 

Det med kalorier er ikke ensbetydende med at en tar opp all energien. spiser en veldig mye, så går en på do mye oftere og gir ifra seg mye mer halv-fordøyd mat. men magesekken øker, selv om en ikke alltid lagrer alt som fett. Passelig arbeider apetitt, spise mye, mye på do, vomm og ca 100kg. Dem ligger der og blir litt sekkete med alderen, før virkelig gammel reduserer apetitten og man mister litt kg. Tenker jeg om det.

 

Ville brukt penger på mineralet "krom" og prøvt å fått mye kanel i kosten. Det hjelper på insulinet. Samt mindre av raske karbohydrater. Hvis du er overvektig når du er 13 år så kan det heller være at det går noen promiller i gal rettning med bukspyttkjertelen, hvis jeg ikke tar helt feil her med navngiving og sånt. Må bare korigeres. Lett brødmat og nuddler regnes som raske karbohydrater. Da anbefaler jeg deg å koke nudlene på kortest mulig tid slik at dem blir noe man kaller "al-dente", noe som betyr halv-kokt tror jeg. Da tar det litt lenger tid før det forbrennes. Til frokosten så kan du skippe skivene med leverpostei og erstatte det med musli eller 4-korn, sesam-frø, solsikke-frø, linfrø, valmue-frø, pinje-kjerner, gresskarkjerner. Du trenger ikke alt, det som er veldig veldig veldig lurt er å blande alt dette tilbehøret i et glass, plastikk boks eller noe. Så har du 0.5 litere med yougurt og blander det oppi en skål til frokost. Her får du veldig bra energi og det har god forbrenningstid. Du får masse næringstoffer, mineraler, vitaminer etc og du føler deg sannsynligvis litt mer oppegående pga det og vil dermed ikke ha så stor lyst på skiver etterhvert. Du venner deg til det. Veldig bra energi-mat. Da får magen mye mindre mengde mat om morningen. Men det tar god tid å forbrenne. Så magen er opptatt hele tiden. Så du holder forbrenningsmekanisken i mellomgir hele dagen. Det beste egentlig er å trene enkelte muskelgrupper sånn at dem utvikler seg heller litt mer enn at magen gjør det. Mye muskler i ryggen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ok, nå bryr jeg meg ikke så mye om vekta. Men hvor lang tid vil det ca. ta får å få bort fett på magen og få bort de stygge lårerene, jeg har skjerpet meg mye med hva jeg spiser, men det funker ikke. Uansett hva jeg gjør, jeg gikk opp og ned en trapp hos legevakta (7 etasjer) i 8 minutter og gikk hjem etter skolen(4,1km) men gikk bare ned 1,3 kilo. Jeg vil veldig bli kvitt den stygge kroppen min. Hvordan kan jeg klare det, jeg klarer ikke spise kornbrød, da blir jeg kvalm og vil ikke spise mer.

Lenke til kommentar
Jeg er 13 år og vil gjerne slanke meg, har dere noen tips. Ja, jeg vet jeg ikke burde. Men jeg er 26-27.7 i BMI, og er 172. Tør ikke si min vekt, alle vil bare plage meg da.

Spise skjema:

 

Frokost: Yoghurt, to brødskiver med leverpostei

Skolemat: polarbrød med ost eller eple og en brødskive med leverpostei

Kveldsmat: Nudler, eller appelsin.

Lett å finne ut hvor mye du veier da, ingen grunn til å skjule det liksom ...

 

27.7=vekt/(1.72^2)

 

vekt=27.7*(1.72^2)

vekt=81.94

 

Uansett, mye faktafeil her i tråden - så ikke ta alt du leser for god fisk.

Lenke til kommentar
Ok, nå bryr jeg meg ikke så mye om vekta. Men hvor lang tid vil det ca. ta får å få bort fett på magen og få bort de stygge lårerene, jeg har skjerpet meg mye med hva jeg spiser, men det funker ikke. Uansett hva jeg gjør, jeg gikk opp og ned en trapp hos legevakta (7 etasjer) i 8 minutter og gikk hjem etter skolen(4,1km) men gikk bare ned 1,3 kilo. Jeg vil veldig bli kvitt den stygge kroppen min. Hvordan kan jeg klare det, jeg klarer ikke spise kornbrød, da blir jeg kvalm og vil ikke spise mer.

 

Tipset fra meg er å begynne å spise, hvis du spiser lite vil du ikke gå ned i vekt, fordi da går kroppen i sparemodus, spis mye umettet fett, fett forbrenner fett. Tenk deg slik, når du får i deg masse umettet fett så vil kroppen kvitte seg med fettet du har på kroppen.

Lenke til kommentar
Ok, nå bryr jeg meg ikke så mye om vekta. Men hvor lang tid vil det ca. ta får å få bort fett på magen og få bort de stygge lårerene, jeg har skjerpet meg mye med hva jeg spiser, men det funker ikke. Uansett hva jeg gjør, jeg gikk opp og ned en trapp hos legevakta (7 etasjer) i 8 minutter og gikk hjem etter skolen(4,1km) men gikk bare ned 1,3 kilo. Jeg vil veldig bli kvitt den stygge kroppen min. Hvordan kan jeg klare det, jeg klarer ikke spise kornbrød, da blir jeg kvalm og vil ikke spise mer.

 

Tipset fra meg er å begynne å spise, hvis du spiser lite vil du ikke gå ned i vekt, fordi da går kroppen i sparemodus, spis mye umettet fett, fett forbrenner fett. Tenk deg slik, når du får i deg masse umettet fett så vil kroppen kvitte seg med fettet du har på kroppen.

Stemmer. Stek i rapsolje ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...