Andie Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Lar dette seg gjøre? Hadde helst tenkt meg å hentet bilen på fredag, men da er det 1.mai og helligdag. Kan ordne meg med bankremisse når det kommer til finanser, men hva med omregistrering og forsikring? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ikke noe problem det. Hvis bilen er registrert og forsikret fra før, så gjelder det noen dager etter at du har kjøpt den. Derfor kan du ordne med det i begynnelsen av neste uke. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du kan jo bare ordne med forsikring nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du har ikke lov til å kjøre bilen før den er omregistrert på deg. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Så med andre ord så kan jeg ikke hente bilen på fredag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Hva du kan gjøre, og hva som er lovlig å gjøre, er to forskjellige ting. Edit: Googlet litt, men kunne ikke finne noe som underbygger det jeg sa i forrige post. Mulig noen regler er endret her, slik at du kan kjøre så lenge alle papirer er utfylt og forsikringen er gyldig? Noen som vet? Se forøvrig her http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering Ny edit: Her http://www.vegvesen.no/binary?id=16481 står følgende: "Vær oppmerksom på at ved eierskifte krever forskrift om bruk av kjøretøy at kjøretøyet skal være registrert på ny eier før vedkommende tar det i bruk. Denne vognkortdelen gir derfor ikke ny eier anledning til å bruke kjøretøyet i tidsrommet fra melding om eierskifte er lagt inn ...... til kjøretøyet er omregistrert." Da er vi tilbake til første setning. Endret 28. april 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du har lov til å kjøre bilen før omregistrering, men salgspapirer skal leveres inn senest 3 dager etter overtakelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du har lov til å kjøre bilen før omregistrering, men salgspapirer skal leveres inn senest 3 dager etter overtakelse. Les posten min over, så ser du at dette er feil. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du har lov til å kjøre bilen før omregistrering, men salgspapirer skal leveres inn senest 3 dager etter overtakelse. Les posten min over, så ser du at dette er feil. Slik jeg tolker det kan du ikke kjøre i perioden fra salgsmelding er sendt inn/registrert hos biltilsynet til omregistreringsavgiften er betalt og omregistreringen er utført. Med andre ord kan du kjøpe bilen, slenge salgsmeldinga i en postkasse og kjøre hjem (da på tidligere eiers forsikring og vognkort), med mindre bilturen tar flere dager enn postgangen.. Eller, du og selger kan som nevnt vente de tre dagene med å sende inn salgsmeldinga. Men om du får skylden i en ulykke, så vil det gå ut over selgerens bonus, så jeg forstår godt de selgerene som har motforestillinger mot det. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 På Gjensidige.no kan du bestemme fra hvilken dato forsikringen skal gjelde.. Lenke til kommentar
Andie Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Ja, forsikringa er greit. Tenker på omregistreringa. Tror kanskje det er strengt med tanke på den.. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Så lenge papirene er i orden med underskrifter og det hele er det ikke noe problem, bare ta det med ro og kjør forsiktig og som sagt, er du sikker på at du skal ha bilen kan du jo fikse forsikring før du henter bilen. Det gjorde jeg nå forrige gang, og det var ikke noe problem. Tut og kjør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kanskje det ikke er noe problem, men lov er det ikke: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...00125-0092.html , se §2, 4. ledd, pkt 2. Skulle du være så uheldig å bli stoppet i kontroll eller komme ut for et uhell har du helt sikkert et problem. Noe annet er det at alle gjør dette, men det blir ikke mer lovlig av den grunn. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Da får han "låne" bilen sålenge da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå