Gå til innhold

Regler og straff ved rulling i Oslo (om omhegn)


~Alex~

Anbefalte innlegg

Hei! Ligger litt bak på planleggningen og får bussen ut fra verkstedet og klar for veien en av de neste dagene og har et par spørsmål om straffene for å bli tatt med for mange mennesker (flere mennesker enn bussen er regget for) de forskjellige stedene rundt Oslo. Dvs.

 

Hva er straffen for å bli tatt med for mange mennesker i Oslo, Bærum og Asker?

 

Fikk høre at det var et prikksystem i Oslo i fjor hvor man fikk en prikk hver gang man ble tatt i en kontroll at ble avskiltet ved tre prikker. Dog varte bare prikkene i et døgn. Er det slik i år også?

 

Takker for alle gode svar :) (skal også prøve å ta en ny runde med å ringe politiet i morgen, men slet med å finne noen som hadde peiling da jeg ringte i dag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

De dommene Lovdata har om dette handler om kombinerte tilfeller, og stort sett mopeddommer (trimming av moped + ulovlig passasjer; råkjøring på moped + passasjer; personskade ...). Lovdata har ikke forelegg/forenklet forelegg lagt inn (og mangler en del tingrettssaker), men jeg er allikevel ganske sikker på at dette stemmer:

 

Etter å ha lest gjennom det som ligger der vil jeg slutte meg til Oreos betraktninger rundt bot -- vel å merke at det er alminnelig bøtestørrelse for moped. Gitt at en buss er et svært mye større sikkerhetsansvar, og alminnelige trafikale, preventive, og samfunnsmessige hensyn, har jeg kommet frem til at et antagelig resultat for samme overtredelse ved buss vil bli høyere. Anseelig høyere. Det er heller ikke utenkelig at sjåføren vil bli fradømt førerkortet (i den mildeste mopeddommen ble dette ilagt i 5 måneder; jeg vil tro at i en hypotetisk slik sak vil det nok bli mer).

 

Det er såvidt jeg vet ikke fastsatt noen spesialregler for Oslo/Asker/Bærum. En annen ting er at politiet i Asker og Bærum har vedtatt at anlegg utenpå bussen er forbudt. Noe 'prikksystem' i Oslo har jeg heller ikke hørt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...