Gå til innhold

Noen som har fiber fra Telenor? Hvor ofte bytter IP-adressen?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha fast IP, men Telenor leverer jo absolutt NULL tilleggstjenester til bredbåndstilkoblingene sine. Lurer derfor på hvor ofte jeg kan regne med at IP-en byttes? Er det noen som har hatt fiber fra Telenor en stund og vet noe om dette?

Eventuelt, hva er vanlig praksis fra Telenor på ADSL linjer?

Er jo en del bredbåndsleverandører som ikke selger fast IP, men som likevel i praksis gir alle kundene en "fast" IP siden det selvfølgelig er en langt bedre/enklere ordning for alle. Dette gjelder vel neppe Telenor?

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I fibernettet til Telenor benyttes DHCP. Det betyr at du får den samme ip-adressen stort sett hver gang du kobler opp utstyret ditt. Om du lar det stå av i noen timer/dager (helt avhengig av leasetiden), vil du kanskje få ny IP. Det kommer helt an på hvordan system de bruker.

Telenor tilbyr ikke fast IP til privatkunder.

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe telenor kjører en leasetid på 2 timer. Forøvrig er det jo fult mulig å motta en ip, for så å sette denne fast :) Funker gulle fint i de fleste tilfeller.

Hmm, jeg er ikke 100% sikker på hvordan leasing av IP-er fungerer, men å sette den statisk hos meg vil vel ikke helpe? Den blir vel satt som "ledig" hos DHCP (Telenor) uansett når leasetiden er ute, og dermed tilgjengelig for andre kunder som spør DHCP om IP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...