Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 5100 - Defekt tastatur, mus og USB porter?

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med ein Acer Aspire 5100, når PCen har stått på ein liten stund låser den seg og restarter, det har foregått ein liten stund og derfor har eg tenkt å få tatt ut alt som er av bilder og skulearbeid. Men så kjem problemet. Når eg starter opp dataen og kjem til login screen fungerer verken musa eller tastaturet, så eg får ikkje gjort noke som helst med passordet. Prøvde og koble på ein USB mus, men musa vil ikkje skru seg på så det virker ikkje som det er noke strøm i USB portene heller.

Noken som veit løsningen på detta problemet? :) Visst det ender opp med at eg må sette harddisken over i ein anna Acer, er det noken spesielle acer dataer dette går med og er det ein vanskelig jobb? Har bygd stasjonære PC'er før, men er ikkje så vandt med å bygge laptops.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å kjøpe en ide eller sata overgang for laptop disker. (evt en som takler begge;) )

Selges på f.eks komplett, men har du ikke dårlig tid og kan kjøpe fra utlandet så har dealextreme noen som sikkert er billigere, og dem har fri frakt ;)

Med en sånn, så bare skrur du ut disken, tar av evt adapter om maskinen bruker dette, kobler disken til usb adapter og vips, du har en ekstern disk ;)

Evt kan du kjøpe et harddisk kabinett for 2,5", men da må du først vite om det er IDE eller SATA disk i maskinen.

På denne måten kan du jo bruke disken som en vanlig ekstern disk om maskinen er ubrukelig ;)

Lenke til kommentar

hvis det er en feil i oprativsystem, så kan du forsøke og boote med en LiveCD.

Puppy Linux er en liten distro 100MB og som starte opp det meste automatisk.

Mount drev osv.

Brukte det her for en par uker siden, for å få tatt ut noen dokument og bilder, på en maskin med feil i XP.

Vært ett forsøk?

http://www.puppylinux.org/

Endret av troari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...