Gå til innhold

[Løst](enda en) Trenger noen tips til innkjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

Da var det dags for å skaffe seg en ny PC, dette gamle droget var sweet stuff når jeg kjøpte det på TG i.... 2001? Noe sånt :D

Jeg har enda ikke helt klart for meg alt hva jeg vil ha, men jeg har en god idè om det :)

Formålet for PCen blir high end gaming, bilderedigering og filmer.

kabinett || Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming (aluminium) (ca 3500)

hovedkort || Asus Rampage II Extreme, X58 (ca 3100)

skjermkort || Sapphire Radeon HD 4890 1024 MB (ca 2500)

lydkort || Creative SB X-Fi XtremeGamer (ca 600)

nettverkskort || (tenkte å bare bruke det standard MB nettverkskortet)

PSU || Har en Corsair 650W liggende, men lurer på om jeg må øke den til 750\850..

CPU || Intel Core i7 920 (ca 2300?)

RAM || Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB (ca 2700) eller et rimeligere alternativ, Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) (ca 1700)

HD1 || Enten raptor \ SSD.. her er jeg ganske blank. Forslag?

HD2 || WD Caviar Black 1TB 3,5", SATA, 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (ca 1000)

DVD\Blue ray || Har ingen spesiell i tankene her. Forslag?

Disc leser || Må ha en disk reader som tar SD minnekort.

Angående kjøling så hadde jeg håpet å komme meg inn i vannkjøling buisnessen, men har ingen snøring på hva som fungerer.

Har lest opp en del på forskellige guides og prosjekter folk har holdt på med, men hovedproblemene jeg greier å komme frem til er;

1) Finner ikke en kjøling chip til 4890

2) Finner ikke kjøling chip til Core i7'en

3) Har ingen egentlig oversikt over hva jeg faktisk trenger for å få et velfungerende system

4) Når bør man gå fra en waterloop til to?

Er det noen som kan bekrefte at dette er kompitabelt med hverandre, og kanskje gi meg noen tips til en stille og effektiv vannkjøling? :)

Takker for alle kommentarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

¤ Zalman Z-MACHINE GT1000 er overpriset og unyttig. Du får et kvalitetskabinett for 1500>2000 kroner. Pengene du sparer kan du så heller bruke til et ekstra HD 4890 skjermkort i Crossfire, for enda bedre gaming ytelse.

¤ Ekstra lydkort er unødvendig, det medfølger et Creative X-Fi lydkort i Asus Rampage II Extreme.

¤ Som HDD1, kan du vurdere Intel bundle som enkelte nettbutikker selger. Intel Core i7 CPU og 80GB Intel SSD Harddisk.

¤ Jeg tror ikke det finnes 3part kjølere til HD 4890 enda. Selv trodde jeg at kjølere til HD 4870 skulle passe til HD 4890, men etter å ha sett på produsentens hjemmeside er HD 4870 kjølere ikke kompatibel med HD 4890.

Legger ved et bilde som viser et eksempel på et oppsett;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...